RSS

..very not tired!

09 Jul

bila dah tengah mlm mcm ni. aku mula la akan fikir mcm2. tahun ni adik aku pmr. tahun depan dia form 4. mak aku harap dia masuk hostel. aku pun harap dia masuk hostel. sbb aku rasa dia ni pandai tapi malas. aku rasa kalau duk hostel, malas2 mcm mana pun, bila nampak org buat kerja, kita akan gerak jugak. mcm aku la. mcm ni la aku skrg, duduk rumah, takde geng buat kerja, aku jadi malas. blank. takde pencetus idea. nak menulis pun tak ada idea. aku pun tak tahu apa yg aku selalu fikir skrg. aku fikir aku nak abis belajar sem ni. tapi projek tak siap lagi. ahhh..itu letak tepi, skrg aku nak ckp pasal lain.
dulu masa aku masuk hostel masa form 1. mak aku kalau boleh tak nak bagi aku pergi. aku faham perasaan mak aku masa tu, dia kat johor. aku skolah kat kl. ayah aku pulak bukan jenis yg rajin nak tgk aku kat kl selalu. tu yg mak aku risau. mmg la selama aku duduk kl tu, mak aku dtg mungkin setahun sekali. paling rajin mak aku dtg masa aku f2 sbb masa tu mak aku sambung belajar kat upsi, tanjung malim. so dekat la. aku rasa ada betul keraguan mak aku masa tu. aku rasa aku tak berapa rapat dgn adik2 aku. kecuali adik aku yg paling kecik sbb dia membesar aku ada kat rumah. aku rindu sebenarnya nak main2 mcm masa kecik2 dulu. tapi nak kata menyesal aku tak menyesal. duduk kat hostel, mmg la terkurung, tapi aku selamat dari gejala sosial. aku pun tak tahu mcm mana tahap pemikiran aku masa tu, mungkin aku boleh dibawa arus kalau aku dibiarkan bersekolah kat sini. aku bersyukur dgn apa aku ada skrg. sekurang2nya aku boleh jadi org, aku boleh jadi anak yg baik (baik sket je la! haha)
dlm kes adik aku ni, kalau dia kluar dari rumah ni nanti, adik aku yg paling kecik akan rindu dia gile2 babi. diorg close nak mampus. aku takde kat rumah pun si ayu tu cari, kalau fathin blah, aku tak tau camne. aku rasa fathin tu boleh dicampak ke mana2 dgn muka selenga dia tu. hahahha..
dlm adik beradik, aku paling tak reti nak berkawan. lambat gile nak berkawan, nak adapt bende baru. yg lain2 selamba toye je kalau kena gi mana2 sorang. aku sah boleh demam panic. ntah tak tahu. cuba nak perbaiki keadaan dgn buat muka tak tahu yg membuatkan muka aku jadi muka panic atau muka sombong. hahaha
apa yg aku merepek?
esok..
aku nak buat apa?
aku tgh menghadapi masalah emosi bercampur baur.
sikap yg acuh tak acuh..
bluerghh.. kurang amal mungkin.
entry ini kusutkah?

 
Leave a comment

Posted by on July 9, 2004 in crash and burn

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: