RSS

eh terperanjat

17 Jul

aik.. sudah tukar ka? wow.. aku dah tak payah pikir2 camne nak buh paragraph ni align ke kanan atau ke kiri. atau justidy atau center? nak tukar2 kaler. wah ini sudah bagus. hahaha kalau tidak saya suka sgtlah merujuk kepada saudara adiman kita bagaimana hendak menguruskan hal hal yg memerlukan arahan bertulis dan bukan drag and drop. syabas blogger.. (huk hek aku ni apsal!)

waduh.. ini baik banget! bagus sekali!

nanad.. aku tak jadi nak gi ‘shopping’ kat body shop tu. mimpi ke agaknya aku ni. hahahha tapi aku ok je nak spend masa bersama mu. yeh yeh..

ok enuff of that.

mari kita menyelami satu perkara.
aku dah lama fikir, tiap kali ada kes kanak2 yg menghidapi bengkak hati, aku tak ingat istilah perubatan apa dia, tp penyakit yg menakutkan keluarga kanak2. kalau dilihat kebanyakan kanak2 ini adalah anak pertama atau kedua.

persoalannya, apa yg menjadi punca kepada penyakit ini. kenapa skrg ni terlalu byk kes2 seperti ini dilaporkan dlm akhbar. dulu tak ada ke? atau penyakit ini cuma baru dikenalpasti 4-5 tahun kebelakangan ini? apa punca? adakah ia bermula dari kesihatan bayi dalam perut? jangkitan semasa lahir? susu? makanan? atau persekitaran yg kurang sihat. setakat ini aku t ak berapa nampak persamaan antara pesakit2 ni, cuma tu la, anak pertama atau kedua. mungkin aku ada terlepas pandang. aku cuba cari dlm akhbar tapi tak jumpa. pada aku, kementerian kesihatan kena buat kajian tentang ini. mcm mana nak tangani, dari aspek bagaimana nak elakkan kes2 seperti ini berulang.

kehilangan adik nur atiqah najwa sememangnya ketentuan Ilahi. kita terima. tapi bukankah dia sepatutnya boleh mendapatkan rawatan lebih awal jika tiada karenah birokrasi di hospital kerajaan. birokrasi terlalu leceh, mengurangkan kualiti kerja dan juga produktiviti, bukan di hospital saja, malah byk. perkara mcm ni kena dibuang utk memajukan negara.

kenapa aku terlalu formal?
bagusla. terlalu byk yg karut dlm fikiran aku skrg ni. sekurang2nya sekali dua aku tidak berkarut kusut. hahahha

boleh tuka font rupanya. kagum beb. eh tak nampak eh. dah nampak kan?

 
Leave a comment

Posted by on July 17, 2004 in crash and burn

 

Leave a Reply

 
