RSS

blues

02 Aug

aku harap aku tak putus cinta
cinta pada zaman ini membuatkan seseorg membunuh diri, atau dibunuh..
aku harap aku tak putus cinta..
kerana aku suka bila sekeliling aku ada bunga-bunga cinta..

ah sudah. apa ke hal aku ni.

tetiba mlm ni aku rasa rindu..
rindu pada teman2 sekolah tinggi
sekolah menengah mungkin kata asasnya.
rindu pada gadis2 yg melompat-lompat gembira bersama2 bila dapat escape prep atau escape dinner..
zaman sekolah tinggi sangat berharga..
masa itu kami sama2 ingin mencuba yg tak de la adventurous sgt..
tp nak jugak. nak buat jenayah kecil.

saya rindu utk bgn pagi!
kelam kabut nak ke sekolah sebelum jam 6.50 pagi.
kalau dah lambat..
buat tak tahu saje..
sampai pengawas tak jaga tangga sekolah lagi
buat2 rilek sambil betulkan tudung dan tali leher..

dah lambat tapi perut berkeroncong
singgah masuk dewan mkn
sambar apa yg dapat..
buat2 cool.. mcm tak buat salah
makcik2 senyum je..

alamak! saya lupa bawa buku cerita..
kami mesti baca buku cerita
buku bukan akademik
utk reading program setiap pagi
ok, singgah ke kelas ambil surat khabar smlm.
smlm pun tak sempat baca akhbar
ambil peluang hari ini.
mana tau nanti cikgu soal dlm kelas.

lepas tu sekolah sampai mlm.
pukul 11.30 tidur.
itukah yang saya rindu?

bukan.. saya rindu persahabatannya
saya rindu kehangatan suasananya
saya rindu gelagat kami bersama
saya rindu bila terkulat2 kena tangkap warden

saya merepek.
kerana saya rindu.

jejaka saya sudah kurus.
dia sudah tidak buncit gemuk lagi
saya suka keadaan dia skrg.
saya baca cleo bulan 8.
kerana dilamun cinta, seorang gadis boleh bertambah berat..
jejaka, awak tak boleh salahkan saya semata2.
saya bertambah berat kerana saya bahagia.
formula cleo itu, tepat barangkali.
bukti ada depan mata.
cut portion!
eat wisely.

.off to sleep.

 
Leave a comment

Posted by on August 2, 2004 in crash and burn

 

Leave a Reply

 
