RSS

kisah 3 hari yg sayu, syahdu, happy, excited.

17 Aug

hari jumaat lepas sorang demi sorang dtg..

mula2 ibah yg dtg, mlm tu jln2 dgn ibah gi pesta konvo, seronok! aku naik beca! ni semua pasal ayu nak sgt naik beca, ye la dia tak pernah naik beca. bkn aku pandang rendah pada beca kerana aku sudah pandai memandu kereta, tidak tidak! aku malu kerana beca itu ada siren, suruh org ke tepi bila dia menyelit2 di tgh2 org ramai kat tapak pesta tu. bunyi nya sangat bising. aduh!

hari sabtu, pagi2 buta aku amik helen dedekat sini. ptg tu shatul dgn as sampai. mlm tu lini pulak sampai, kitorg melepek kat aliff tmn u nak tgk AF. aku bukan la peminat setia, apa lagi nak tgk final concert AF ditemani dgn ‘the johnies’ –bkn johnny A atau B. tapi sekaum dgnnya. taubat aku takkan makan nasi lemak kat aliff bila aku dpt melihat secara live cara penyediaannya. tak perlu aku katakan.. later that nite, fiza join us for a few seconds.. i thought she’d join us that night, but she did not. i really had a good time with them. haah hilang bosan2 aku semua.

bgn pagi2 mata aku nampak jubah konvo diorg. hinksss.. pagi2 lagi aku dah sedih. dah sedih dah dari awal2 lagi before diorg semua dtg, sedih sedih. bodoh la aku rasa. mmg boleh grad sama2. tapi takpe. thn depan akan ku gegarkan dsi, tuty grad juga nanti.

“lambat2 abis juga”, bak kata meno.

sedih mmg sedih, ikut hati aku tak nak naik. tak nak tgk diorg kluar dewan. tp kali ni diorg gembira takkan aku yg toya. aku naik la. lagipun aku nak tgk org lain, aku nak jumpa org lain. aku nak tgk mooke, nanad, dan kwn2 SELnya. aku nak cari budak2 SEE. aku nak cari dayah, nak ckp tahniah, aku nak ambik gambar dgn semua org, tapi last2 aku cuma amik gambar dgn dua tiga org je. gee dgn enol turun from kl, ena kecik pun ada. aku dgn nini dah tunggu awal2. nampak muka org dapat degree berseri2. air mata aku bergenang.

diorg ckp “tak pe tuty, its not a big deal”. terima kasih ye.

aku dpt amik gambar shatul dari jauh, masa dia dah dgn mak ayah dia.aku amik gambar curi, nanti aku bg kau ye shatul. aku dpt amik gambar budak2 SET, diorg lontar mortar board. nanti aku upload, nampak muka diorg sgt happy. aku gembira utk korang jugak.

aku reunite dgn budak2 skolah aku yg dah jadi ex-utm students. aku seronok. entah bila lagi diorg nak dtg jb. aku harap ibah cari supervisor dr utm bila dia nak amik PE. aku harap diorg2 tu sambung master kat utm. diorg cakap, nanti aku kawin baru diorg dtg. takde2, aku grad korang kena datang!

ibu ibah dtg jumpa aku ckp terima kasih sbb byk tolong ibah, aku tersentuh, pertolongan aku utk ibah tu takde besar mana kalau setakat tumpangkan ibah sesekali, compare ibah yg byk bg moral support kat aku. air mata aku berlinang.. terima kasih ibah. ganas2 kau, kau la byk bg kesan kat aku.

sehari ahad aku letih, aku berjalan dari pagi sampai ke ptg. aku teman enol sementara gee celebrate kejayaan haizal, org lain dah jumpa family masing2. tu la sbb tu aku tak grad sem ni, kalau tak sian enol! aku tido lena mlm tu. penat sgt.

hari ni semua balik. nini konvo hari ni. aku tak sempat gi sbb dia keluar awal sgt. aku terkilan sbb aku beriya2 janji dgn dia. tp aku sempat jumpa dia sebelum dia balik. aku sempat amik gambar dgn dia.. dek na pun konvo sekali. nini and enol, dari sekolah sampai abis uni, kwn rapat aku.. sgt sgt!

skrg aku confuse.. tetiba semua org dah takde. shatul dah mula msg2 blues kat aku. ibah msg syahdu. aku.. tumpang sekaki la. entah bila lagi boleh jumpa mcm ni. kan?

aku bingung, siapa yg aku rindu skrg, atau apa yg aku rindu. aku mesti teruskan sisa2 hidup aku kat utm ni. nanti aku nak baling mortar board, walaupun teman aku nanti cuma sibah dgn aizec. itu tak pe, mende kecik je.

to all of you, kerja baik2. aku selalu doakan kejayaan korang. tolongla doakan aku!🙂

 
Leave a comment

Posted by on August 17, 2004 in crash and burn

 

Leave a Reply

 
