RSS

Daily Archives: August 26, 2004

open letters

letter 1

“tuty, kau pergi rumah nanad hari tu?”

“tak nem.. aku tak pergi”

“apsal?”

“aku nak pergi, tapi takde geng, kau takde..”
“aku segan la nak dtg sorang, dah la bukan dia yg bertunang, kalau dia yg bertunang lain la. aku nak sgt dtg rumah dia hari tu, mak dia sure masak nasi dagang..”
“aku tak ckp pun kat nanad kita tak dtg rumah dia. aku terlupa nak ckp.. kau rasa nanad marah tak?”

“ntah la ty”

“camne aku nak ckp kat nanad ni. camne ntah aku bleh lupa nak call dia”

nanad, sorry. aku tak ckp aku tak dtg. dah la aku tak reply msg kau. call pun tidak. aku tau aku bukan tetamu utama, tapi sepatutnya aku ckp aku tak jadi dtg. sorry nad.

*****

letter 2

shatul,
kau marah kat aku eh?
aku msg kau tak reply.
aku buat apa kat kau..
aku takde bg tau pape..
yg aku tau aku baca dr blog kau, dgn dia cerita.
skrg aku yg tak tau pape.
pape pun.. keje baik2.
kita kawan tak?

*****

letter 3

B,
kita kena kerja rajin2,
nak kumpul duit,
beli rumah baru..
beli perabot baru.. mcm rumah kak hendon tu,
dia beli meja mkn baru.
langsir pun saya nak yg baru jugak,
mcm rumah kak rafidah yg rumah hujung tu,
dia upah tak mahal.. cuma 3k je dia ckp (dia mesti anak org kaya),
hah nanti lampu kat dapur tu tukar sekali ye,
saya nak lampu yg meghelap-ghelip tu,
kereta saya tu dah 3 bulan tak cuci, nanti tolong cucikan ye..
kalau nakbelikan baru, saya pun suka.
haa, tadi saya nampak gelang baru kat habib jewel tu.
salesgirl tu kata, “stok terhad kak”.
tadi saya beli beli, saya guna kredit kad awak ye (utk makluman).
apa lagi ye..
semalam saya lupa saya pergi shopping dgn mala,
saya beli handbag 3, kasut 6.
baju kelabu yg saya tempah hari tu takde kasut yg padan.
saya cuba 3 pasang, saya tak sure mana satu yg patut pakai dgn baju tu,
saya bli semua,
lagi 3 tu saje2 beli, sbb tgh murah skrg ni,
saya terpaksa beli handbag baru sbb handbag yg awak belikan minggu lepas tu sama dgn jiran hujung taman tu,
alahh anak pak mat, yg rumah dia 30 minit dari rumah kita tu, tak ingat?
OKLAH tu je saya nak cp kat awak.
mlm ni kita mkn kat luar ye,
saya penat la gi shopping.
tadi saya belikan cucur udang singgit kat warung depan.
awak mkn tak byk kan? sbb tadi saya tinggalkan ekor udang je utk awak.
ok la tu.

hehe..

*****

letter 4

abaikan letter 3,
semoga ajek tidak menutup window ini.
gua sayang lu jek!
sayang gile b***!!
gua tak rugi kenal lu..
*peace*

*****
Andai hidup punca perpisahan,
biarlah mati menyambungnya semula.
Namun seandainya mati punca perpisahan,
biarlah hidup ini membawa erti yang nyata.
 
Leave a comment

Posted by on August 26, 2004 in crash and burn