RSS

tiba2 tuty jadi baik..

30 Aug

have i said before, i am going for the kursus?

ok now.. i am here, still breathing. i thought the kursus would be dead boring, but it turned out so best gile. err not so best gile, tapi menyeronokkan. the course didn’t only, focus on the ‘tajuk-kursus’, but it was a really majlis ilmu. it had been a long time i did not had a chance (or did not find a chance or just ignore the chance) to attend any majlis ilmu. just a few drops of ‘al-kuliyyah’ once a week wasn’t enough, because i keep on playing with the tv remote controller.

i meet old friends, make new friends and refresh old stories, update new gossips!

penceramah2 tu berjaya merefresh segala butir ilmu yg sebenarnya aku dah ada, cuma aku tak ingat. kenapa aku tak ingat? kerana aku tak amal? kenapa aku tak amal? kerana aku belum berusaha utk mengamalnya. kenapa aku tak berusaha? kerana aku lalai.

aku lalai dgn tanggungjawabku.
sbg khalifah,
sbg pemimpin,
sbg anak,
sbg ahli masyarakat.

aku buat kesimpulan, kursus telah mencapai objektifnya.

pengisiannya, adalah am dan umum tetapi tepat. tidak terlalu fokus, dan tidak terlalu meluas. ceramah sentiasa diselitkan dengan sindiran, teguran dan juga berjaya buat aku menangis sbb gelak byk. pada masa yg sama, msg yg disampaikan berkesan dlm hati aku. terima kasih penceramah.

apa tanggungjawab aku pada ibu dan ayah,
apa tanggungjawab aku sebagai pelajar,
aku sudah jelas dgn maksud asas kursus itu..
aku sudah mula memandang sesuatu perkara itu dari sudut yg berbeza,
dulu aku pandang serius pada perkara yg tidak sepatutnya,
skrg aku perlu pandang serius pd yg haknya.

mula2 aku takut nak ckp dgn mama aku pergi kursus tu,
tp aku ckp jugak,
aku ckp sambil gelak2,
mama pun gelak,
thanks ma for allowing me to attend this kursus.
and thanks to you for asking me to go with you.

alhamdulillah..

rata2 yg aku aku jumpa, matlamat mereka ke kursus ini bkn kerana dah nak sampai waktu, mereka dtg kerana inilah masa yg ada, masa yg lapang sebelum sempit. termasuk aku dan dia.

hahahha
aku seru korang gi kursus tu!
kalau belum ada calon atau belum ada rancangan pun utk itu,
pergilah.
mungkin mata aku selama ini byk tertutup,
semoga selepas ini aku tidak rabun lagi.

kalau ditanya, seronokkah aku pergi ke kursus itu?
aku akan jawab YA.
it is not the matter of having fun,
but i have different feeling now,
aku rasa kepala aku lapang.

semoga kata2 aku tidak sekadar kata2 poyo.
amin..
😛

 
Leave a comment

Posted by on August 30, 2004 in crash and burn

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: