RSS

110225869801311596

05 Dec

waduh waduh

sudah lama nggak nulis ni. tak ada cerita ceriti. ni ceriti baru, bukan cerita besar. aku belum ada life balik kerja lambat lagi, atau tension dgn boss.🙂 cerita aku cerita biasa. tapi nasib ah cerita aku. aku punya suka la. hahah🙂

aku baru balik from kampung. aku gi ukm dari hari rabu minggu lepas sampai la semalam. semalam balik kampung, aku teman mak ngah drive from bangi. hujan lebat gile ba+. lama la jugak aku berdebar bwk kereta dgn had pemandangan lebih kurang 5 meter. kadang2 nak marahjugak aku rasa, dah hujan lebat camtu ada je org tak tau bukak lampu. nasib baik tak terjadi apa-apa kecelakaan bila aku masuk lane kiri, tetiba ada kereta kat blkg aku. hmm sape suruh dia tak bukak lampu kan? aku ingat kosong.

my younger brother had his convocation day at ukm. he never attend his class at ukm. he studied at SAL college, which he said he is menyeSAL to choose that college. but his diploma is approved by ukm. it’s all about the frachaise programme.

we went to ukm early. we had this plan since raya. we plan to go to genting. hahahaha my bro, my youngest aunty (sebaya amir), and i went there on thursday. kitorg dah dengar dah org kata mknn kat atas mahal, jadinya aku dgn nadwa dah siap2 bwk roti berbungkus2 dari tanah rendah ni.🙂 siap bwk air sebotol lagi. berat beg je, sbb kat atas sejuk. takde la rasa nak minum. tapi kebulur la jugak kan bila dah petang tu.

apa aku nak kata. best. bodohnya entry ni. malas dah aku nak cerita. gi la sendiri. bayar RM20 dari Putra station Tmn Melati, Gombak. oh jika betul. aku bukan tau lokasi sebenar. naik je la. takyah la nak pakai baju tetebal sangat kalau korang tahan sejuk. tp aku yg pakai baju t ebal ni, sejuk la jugak. lagi2 naik buaian tinggi berpusing-pusing – spinner. sejuk sgt. aku rasa muka aku ada ais. hahah melampau. aku naik space shot. aku pelik memula apsal org tak menjerit. iss apa la diorg ni. saje la tu tunjuk macho tak nak jerit2. kau haa.. aku bukan sahaja tak boleh nak menjerit. nak bukak mata pun takut. hhahha

hasil lawatan kitorg ke genting, kami telah berjaya menambah lagi seorg menjadi gayat, takut kepada ketinggian. nadwa, selamat menjalani kehidupan anda.🙂 hahahha

ok balik pada cerita amir. ada 4 pass masuk dektar. mama, ayah sure masuk. satu untuk tokmak. extra lagi satu, aku mmg boleh masuk kalau nak. tapi aku tau mak ngah mesti teringin nak masuk. mak ngah bela amir masa dia tingkatan 3. dia nakal sgt masa tu. hantar dia pada keluarga pak ngah dengan harapan pak ngah boleh kawal perangai dia. lagipun tahun tu PMR. mak ngah byk bg perhatian kat amir. jadi aku rasa, mak ngah mmg patut masuk dewan, aku boleh jaga adik kat luar.

bila amir dah ada segulung diploma dan bekerja, kami semua bangga. tak sangka amir jadi org. kata ayah, “jadi org jugak kau, mir”. amir nakal sgt. peringkat umur 15-20 thn, mengawal dia adalah cabaran besar dlm hidup ibu bapa aku. sebagai kakak yg kadang2 mengajak dia buat jahat, aku pun rasa bangga.

mereka berempat pun merembeskan air mata.

kepada adik amir,
tahniah. gwe bangga sama lo.

 
Leave a comment

Posted by on December 5, 2004 in crash and burn

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: