RSS

110285568115675750

12 Dec

kebaya merupakan pakaian org melayu pada asalnya. dalam banyak-banyak kebaya kenapa kebaya nyonya yang digembar-gemburkan? aku tak nafikan kebaya nyonya itu lawa dan menawan. apatah lagi kalau si pemakai itu gadis muda, kulit putih dan gebu dan mempunyai potongan yg menarik. dipadankan dgn sarong yang sepadan. aduhh.. pasti ayu, menjadi siulan jejaka.

kebaya sekarang sudah terlalu banyak dieksploitasi. itukah nilai melayu? dgn kain yang cukup jarang, dihiasi pula dgn manik-manik menawan, cukup-cukup untuk menutup dada wanita yg gebu. kerongsang bukannya tiga atau lima seperti asal, cuma pakai satu, setakat ada menutup dada. oh lupa pula kainnya. sarong yg terbelah hingga ke peha. tidak panjang ke buku lali tapi berhenti di lutut. kadang-kadang ada juga yang pakai dgn skirt mini. jelek mata memandang.

banyak lagi kebaya.. kebaya kota bharu pun cantik. lagi la unik, mana ada kebaya lain mcm kebaya kota bharu tu? kebaya rata-rata sama je, panjang pendek dgn sulaman. kebaya labuh tu pun ada nama sendiri tapi aku tak tahu. pun cantik jugak kalau disulam sebaiknya.

apa kata buat kebaya nyonya kota bharu?

eh kat kota bharu ada nyonya ke?

 
Leave a comment

Posted by on December 12, 2004 in crash and burn

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: