RSS

110948758496983544

27 Feb

update update!!
hahah mcm korang kisah sgt pasal intruder tu kan. tp aku nak cerita jugak pasal kebodohan pak polisi. sori pak kalau bapak bacain entry nieh, tapi gw lagi sebel.

my sister’s hostel was the latest attack since a month ago. hmm i mean, STF, SIGS and even Sekolah Teknik’s hostel had been attacked before, with the same modus operandi. the worst case is at SIGS hostel (SIGS is a all-girl school, they had their hostel just like BBGS dulu), where the girls woke up in the morning with their pants ‘londeh’. i don’t know how they cope with that, not knowing what had happened to them the night before. STF and Sek Teknik’s girls hostel pun kena sama, cuma tak teruk mcm kat SIGS. kes ‘paling ringan’ kat sekolah adik aku (refer previous entry), dikatakan sbb one of the girls sleep with the radio ON tuning to IKIM (mlm2 IKIM recite surah2 Al-Quran) which affected the ‘pukau’ turned it not ‘kaw-kaw’.

“polis dah datang?”
“dtg, report kul 5, dtg pukul 1”

by that time, the intruders probably dah sampai filipina/taiwan/thailand/on the way to russia… kata aku dlm hati.

“bagusnya lah.. polis buat apa?”
“polis kata tak cukup bukti, tak boleh buat apa2 lagi”

agaknya nak kena tunggu budak kena rogol 15 org, mati kena tikam, yg lain histeria hentak-hentak kepala kat dinding, katil kena bakar, baru dinamakan bukti yg cukup.. aku ckp lagi dlm hati.

“biasalah tu..” aku tenangkan adik aku yg mmg masih takut2.
“ada darah menitik-nitik, polis tak ambik kisah pun. dia kata darah nyamuk”
“darah siapa?”
“darah pencuri tu la agaknya, sbb takde org berdarah pun kat hostel”
“apsal berdarah?” (bodoh betul soalan aku, mcm adik aku nampak)
“entah agaknya dia terpijak apa2 ke”
“banyak?”
“banyak la jugak, menitik2 sepanjang koridor”
*sigh* “nyamuk kat rumah polis tu besar cam babi agaknya.”

sambil masak-masak ni kat dapur..

“semalam dgr polis dah dapat tangkap org tu”
“abis tu camne polis nak buktikan DIA pencuri? kalau dah amik sample darah, silap2 match. kan senang”
“apa la diorg ni, at least amik je la sample darah tu. sekurang-kurangnya boleh tau lelaki ke perempuan, tabiat pemakanan ke apa ke, kalau tu darah student dah la nak buat camne.”

diam..

“semua org dah takut nak tido skrg ni”..

hmm alasan yg baik utk tertidur dlm kelas..

 
Leave a comment

Posted by on February 27, 2005 in crash and burn

 

Leave a Reply

 
