RSS

111027557676686637

08 Mar

i was few minutes late when i entered the house with “kak tuty!!! adik jatuh”..
“tulang dia”

ya Allah, jgn patah tulang sudah!!

“tgk ni,” yg si abg tunjuk tgn dia penuh darah adik..

“Ya Allah!! dah lama ke?”
“baru”..

baru2 pun, aku tgk darah dah semangkuk kat lantai bilik.

“astaghfirullah al azim”..

ok.. deep breath!

aku marah dulu..

“ni apesal dua2 org tak pergi sekolah agama ni?????!!!!!!!!!!!!!!!!!”

sorang nangis, sorang ckp beg sekolah hilang, nak beli buku baru ustad takde (ini la adik yg aku nak angkatkan kat korang tu)..

aku pun menggigil la tgk darah.. marah dan kesal!

  • i was few minutes late.
  • the incident won’t happen if they go to sekolah agama.

call my dad, call my mum, brought those demons to clinic. awal2 si kecik dah jerit..

“tak nak jahit!!!!!!!!!!!!”

aku ni yg panic.. makin panic. aku kalut sgt. nak nangis sbb tak sampai hati.. aku pun terus jerit..

“ayu diam!! jom masuk kereta”.. nasib baik senyap. seb baik luka kat kaki.. jadi takde la dia lari.

dlm kereta aku basuh diorg.. (read: membebel kekalutan)

“Tuhan tak tunggu lama nak tunjuk. tak ikut ckp mama tak pergi sekolah agama kenapa? dah la tu, tak call ayah ke mama ke. kalau adik pengsan tadi? kak tuty tau abg sayang adik. kenapa tak pergi sekolah? kalau pergi sekolah tak ada jadi mcm ni. lari2 dlm rumah kan dah kata jgn lari. fikir2 la ye.. lepas ni nak ikut ckp mama ke, nak ikut ckp ayah ke, kak tuty ke.. tak nak ikut pun tak pe. nasib baik k.tuty sampai. kalau nak tunggu mama dgn ayah balik pukul 6 nanti. adik entah jadi apa. lain kali dah jadi mcm ni telefon!!!”

“dah kalau mama nak marah pasal tak gi sekolah tu nasib la, sape suruh buat. kalau mcm ni, adik mati mcm mana? yg masuk penjara bkn abg, mama dgn ayah sbb cuai jaga anak. nak mama dgn ayah masuk penjara?”

“sape nak bg abg duit mkn? sape nak beli ikan dgn ayam semua tu?”

tension tak dpt kakak mcm aku?

n’way.. the luka wasn’t that severe pun. jatuh kena bucu tangga, terbelah kat lutut. 7-8 stitches. to me.. they learnt a lesson.. i hope.

dlm hati berbisik.. padan muka! tapi seb baik tak lagi teruk. baik terus sakit perut dgn demam aku. esok sape pulak nak cuti. hmmphh..

Menteri Pelajaran umumkan result spm kat johor. esok mak aku takleh cuti la. aku? cannot, something very important going on tomorrow. yea.. probably my dad.

kesal2 aku pun, aku syukur sgt bukan pasal electric shock ke, gas bocor ke.. ya Allah.. minta dilindungi.

sampai klinik tadi.. asyik2 muka aku ni jugak muka emergency!

________________________________

this article: i choose not to believe him, he was my lecturer for ‘persamaan terbitan’. i think he suffered severe mental problem. believe me.

dia sorang yg pandai. he said, electrical engineers knew nothing, the civil engineers are nothing, to hell with the engineers. he knew everything. he can fixes rolls royce (?spelling?) engine, he said. he can set up any computer proggrame, anytime he wants, he said. he befriended with these royals, he said. he befriended with these ministers, he said.

he gila, i said.

disclaimer: encik BPR, ini luahan hati je, i don’t want to be any saksi. sekian.

 
Leave a comment

Posted by on March 8, 2005 in crash and burn

 

Leave a Reply

 
