RSS

halalkah dari segi perbuatan?

11 May

http://contest.time.net.my/garnier/prizes.cfm

  • latest, garnier. hahha..
  • Ok la, aku mmg teringin la juga nak warna2 rambut ni. Tapi apa yg buat aku stop, hukumnya mcm mana? Walaupun disahkan halal, tapi itu bahan-bahan pewarna yang halal dan disahkan pewarna tersebut tidak kalis air.

    Dari segi perbuatan? Mcm mana? Halal ke perbuatan tu? Aku pernah dgr pada zaman khalifah/zaman nabi, para pejuang disunatkan utk mewarna rambut yg beruban, supaya dapat mengaburi usia mereka (tutup putih uban). Itupun tak boleh warna hitam. Tapi tu kes rambut uban. Ini rambut aku hitam lagi nih.

    ___________________

    satu lagi bukti wartawan utusan main tuuulis je apa dia nak. berita ni tak penting, tapi mana tahap kehebatan wartawan utusan ni?

    “Dalam pada sibuk dengan pembikinan album barunya, kata Erra, dia juga sedang
    mempertimbangkan tawaran berlakon filem Cinta Nangrata
    daripada Nizarman (M) Sdn. Bhd.”

    Cinta Nangrata? Bodoh! aku yg tak tgk filem cinta2 melayu ni pun tau itu bukan tajuk dia. It is Persona Non Grata*. Tolonglah buat homework.

    *Persona Non Grata (plural personae non gratae),
    literally “an unwelcome person,” is a term generally reserved for diplomats. The
    term is more widely used than its narrow legal definition, but its use in
    non-diplomatic cases is essentially an inaccurate usage.

    Source: Wikipedia

     
    Leave a comment

    Posted by on May 11, 2005 in crash and burn

     

    Leave a Reply

    Fill in your details below or click an icon to log in:

    WordPress.com Logo

    You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

    Twitter picture

    You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

    Facebook photo

    You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

    Google+ photo

    You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

    Connecting to %s

     
    %d bloggers like this: