RSS

hadoi leganya aku streamyx dah boleh pakai

24 Aug

hellooooooooooooo..

seminggu lebih dah aku takleh login pasal modem rosak. cool sungguh tmnet ganti dgn yg baru. bagus bagus. aku ada cerita sadis, tapi aku cerita hari ni dah tak emosi sgt kalau compare aku cerita hari jumaat minggu lepas. disebabkan tekanan perasaan yang sangat memuncak, aku hampir nangis setiap kali memandu. haa korang teka la apa yang aku alami.

1

2

3

aku dah tau dah. korang tak leh teka. aku rasa dlm org yg baca ni, nanad dgn aizec je tau apa jadik. ngeri dan menakutkan. begini kisahnya.

jumaat lepas mcm biasa aku keluar dr tempat letak kereta dalam pukul 6.. gitu2 la. standard la hari jumaat mmg kereta banyak, semuanya menuju keluar dari pasir gudang. traffic mmg sgt lembab dan boleh dikatakan hampir tidak bergerak. kaki kiri aku mmg dah sakit sgt. sambil2 boring dlm kreta, aku nyanyi-nyanyi. tgk kanan, tgk kiri, nyanyi2 lagi. kalau nak menari-menari susah sgt la, kancil kecik la. setiap 2 minit gerak setengah meter. so faham-faham je la kan kalau bwk kereta manual mmg kurus kaki kiri ni. sambil tu sesekali aku menghantar msg pada aizec. aku ingatkan lagi sekali traffic sgt lembab. selain dari kereta yg banyak, lori-lori, kepala-kepala lori, dan jugak lori-lori muatan 10 tan saaaaaaangat banyak. al-maklum, masing-masing pulang ke tempat asal, setelah seminggu mengangkut barang dari pelabuhan pasir gudang.

sedang elok aku hantar msg, aku angkat kepala, aku toleh hadapan.

takde bunyi pape. so takde sound effect kat sini nak menandakan accident antara kereta dan lori.

TAPI..

aku nampak 2 motor jatuh. “Ya Allah”, itu je aku sempat ckp. aku nampak penunggang motor first yg jatuh sempat angkat kepala nak bangun cepat-cepat. tapi mcm aku ckp tadi, aku sempat ucap “Ya Allah”. Allah lebih sayang dia, dia mati sebab lori mula jalan masa dia dah mula jatuh.

aku nampak sgt jelas, motorist yg jatuh blkg dia cepat-cepat bangun. muka dia sangat panic. aku tgk riak muka dia, dia mmg bungkam, tergamam. dia lari blkg lori sebelah kiri, lari sebelah kanan, tgk dr belakang utk pastikan sama ada kawan dia masih bernyawa atau tidak. dia pegang kepala dia. dia tepuk2 kepala dia. dia cuma belum berair mata kerana dia masih tak percaya apa yg dia nampak.

aku pun tak percaya apa yang aku nampak. aku nampak kaki org bawah tayar lori 10 tan. aku lalu sebelah lori, driver dia turun without knowing that dia baru je roll on seorang motorist yg jatuh bwh lori dia setengah minit lepas. aku nampak badan dari leher sampai pinggang antara 4 tayar, tulang rangka dia masih elok, but i doubt his head masih intact sbb jarak antara 2 tayar yg bersebelahan cuma berapa inci je. tanda ‘x’ tu kat mana dia mati and the tyres on him.

aku tak tahu nak cakap mcm mana. aku terus menggigil. aku msg aizec, aku msg nanad. aku msg kawan2 yg masih kat blkg sana supaya lalu jln alternatif. aku kecut. aku bwk 70km/h je dari situ nak sampai rumah. sampai rumah aku diam je.

aku susah nak tidur. asal tutup mata, mcm video playback je semua tu. stress sgt bwk kereta. sampai ada masa aku nangis sampai ofis. aku bawak kereta pun terkejut2, masa tidur banyak kali terbangun.

Tuhan kalau nak panggil kita, setengah minit je.

to all my dear motorist friends..
i knew the importance of cilok2 to you guys.. but pls, jgn cilok sebelah lori. takde sape salah dlm kes di atas, aku rasa ada pasir/batu kat situ yg buat motor tu jatuh. cuma bad luck.

i drive 80km/h these days, dan terpaksa bgn awal pergi kerja. tak termasuk aku bg jalan kat motor2 lain. aku tau kereta lain marah aku, tp nak buat camne. aku tak nak tgk org mati kena lenyek lagi.

 
Leave a comment

Posted by on August 24, 2005 in crash and burn

 

Leave a Reply

 
