RSS

kau petik gitar ku dengar bunyinya sumbang

03 Oct

(Berlatar belakangkan alunan piano oleh adik.. yang tersangkut-sangkut)

Tatkala itulah aku jerit.. “salah bunyi tu dik, check balik”.

29 Syaaban hari ini. Aku perasan aku bukan lagi Tuty yang 15 tahun lepas, yang duduk di hadapan televisyen, menunggu pengisytiharan Raja-raja. Pada masa yang sama beriya-iya berkata dlm hati, “Ya Allah, tolonglah jangan puasa esok”.😉

Belum pun puasa, satu-satu permintaan juadah berbuka disampaikan pada mama..
“Ma, nanti nak mkn pudding yg mcm mama masak hari tu”
“Ma, Amir nak kuih yg atas dia ada kelapa”
“Ma, Didi nak air sirap yang ada biji-biji”
“Nak cincau..”
“Nak..”

Paling syahdu masa adik umur 4 tahun, dia tau dia sorang je yg tak puasa, dia gesa ayah beli roti mlm tu..
“Kenapa adik nak roti?”
“Esok mama tak masak, Ayu boleh mkn roti”

Tahun ni, confirm 98% aku buka puasa dlm kereta. Lagi 2% mungkin aku buat overtime kat ofis. Time-time mcm ni, org sibuk buat kerja lebih masa. Dah nak raya kan? Lagi-lagi yang dah ada keluarga..

Selamat berpuasa saudara-saudaraku sekalian.

 
Leave a comment

Posted by on October 3, 2005 in crash and burn

 

Leave a Reply

 
