RSS

harga utk kecantikan

18 Dec

dalam pancaindera hari ni, seorang pelakon wanita (kononnya cantik) sibuk nak beritahu harga utk kecantikannya ialah rm 1000 sebulan.

hmmm seribu?

aku byk boleh buat shopping selain buat rawatan wajah semata-mata. aku senang dgn keadaan aku skrg, walaupun aku tahu ada kekurangannya, tp bukankah dgn kekurangan yg ada pada kita tu, buatkan kita istimewa dari org lain. perfect is boring. too imperfect is useless. jadi, bila kita tau kita ada kekurangan, kita kuatkan kelebihan yg kita ada.

harga utk kecantikan ialah harga diri.

faham kan?

hati aku sakit kerana ada org lain yg tak punya harga diri muncul dalam hidup utk ambil hak aku. percayalah, kalau dia ada harga diri, dia ada maruah, dia tak akan buat begitu. kalau dia cantik mcm bidadari langit ke tujuk pun, dia tak cantik di mata kita bila dia tak ada maruah dan harga diri.

aku doakan korang semua tak akan jumpa dgn org tak tahu nak jaga harga diri masing-masing. aku bersyukur aku dibesarkan dalam keluarga yg menjaga harga diri. aku yakin kalian pun begitu.

harga diri is priceless. maruah is precious.

kenapa entah, ayah yg selalu berselisih pendapat dgn aku pun jadi supportive. mama yg selalu jeling perangai aku, jadi penyandar. kawan-kawan tak payah cakaplah.

semua dah datang balik pada aku. hikmah Allah dah mula bercerita satu persatu. aku rindu pada suatu masa itu, aku nak masa itu utk kembali. walaupun lambat, tapi aku percaya masa itu worth itu ditunggu.

my smashingest mate,
aku rindu kat kau
.

 
Leave a comment

Posted by on December 18, 2005 in crash and burn

 

Leave a Reply

 
