RSS

18 Jan

Sejak akhir-akhir ni aku perasan, aku sudah kurang bercakap dan bersosial. Aduh, tertekannya diri bila hari ini semua kerja datang melambak-lambak, cina bukit yg perasan mcm boss tu pun sibuk-sibuk nak panaskan keadaan. Rank dia sama je dgn aku. Gaji dia mahal RM200 je dari aku, tp lagak dia mcm dah kerja pengalaman 3000 thn. SPM dia tu, kalau nak masuk universiti kerajaan, dah pejam mata pun, kalau pakai undi pun, dia tak boleh masuk. buat degree 2 thn je, degree apa? budak2 juruteknik tu, dari pandangan aku sangat jauh berakal fikiran dari dia.. Bahasa Melayu fail, English fail, bahkan bahasa cina pun setakat lulus. Apa? Aku berpendapat dia berbahasa badan sahaja di rumah.

 Kau tau? masa nak order mkn seafood hari tu, dia order katak dgn ular. Biar betul dia nak mkn ramai-ramai mcm ni. Mamat melayu sebelah dia dah panic. Bodohnyaaa laaaaaa apek budak ni.. sebenarnya dia nak ckp ketam jadi katak. nak ckp udang jadi ular.

Pernah tak kau rindu masa lalu yg tak akan berulang kembali?

Aku rindu saat itu.. Ah, kau pun tahu.🙂

Riang rasa hati bila tadi dapat nota yg basah kena air hujan. Dari teman sekolah rendah, yg langsung tak dengar beritanya sejak itu. Dia tinggalkan nombor telefon. Kami bertukar-tukar cerita. Dia tanya “so u still crying like a baby like last time or what?”.. “Did i?”

Dia kata aku nangis lepas kena denda masa assembly. Kenapa aku tak ingat? Bila aku kena denda masa assmbly? hahaha aku baiklaaaaaaaa.. pandai dia mereka cerita.

aku dgr suara mama dari bilik sebelah mengaji di tgh mlm ni. Mama mesti ada masalah. Kesalnya aku tak dpt jadi anak yg baik. Walaupun aku selalu doa agar aku boleh jadi anak yg solehah, tp aku rasa aku tak menepati ciri anak solehah tu.

 
13 Comments

Posted by on January 18, 2006 in Uncategorized

 

13 responses to “

  1. lutfi

    January 18, 2006 at 6:47 am

    katok kattok tu. budok tu nok make.

     
  2. adiman

    January 18, 2006 at 6:04 pm

    wordpress ni macam best tapi takleh nak alter dia punye template. bummer.

     
  3. aLkamiL

    January 18, 2006 at 10:17 pm

    hayyaaaaa
    urghhh~
    klu aku kompem putus slera makan!

     
  4. altuty

    January 19, 2006 at 12:05 am

    budok tu nak make? pergi sendiri la!! hahahha

    adiman,
    tu la yg senang. ahahha

    alkamil,
    sebbaik masa tu mknn baru bak order.. bukan dpn mata.. bayangkan je la..
    “eh sedapnya ni katak masak cili” .. or..
    “tolong bagi saya ular goreng tepung tu”

    ahahahha

     
  5. aLkamiL

    January 20, 2006 at 1:30 am

    ahahahhahahahah!
    ko sebut2 nnt bila kite order ayam masak cili ngn sotong goreng tepung sure terus loya!
    urgghhh!!

     
  6. lutfi

    January 20, 2006 at 11:19 pm

    tuty spatutnya nama attuty.

    altuty salah grammar. hahaha.

     
  7. aLkamiL

    January 22, 2006 at 12:14 am

    takpe nikman.. klu ko pasan kdg² nama company die sengaja slh grammerkan.. saje wat trademark.. cam tuty, altuty dah jd trademark die.. ek altuty ek?😀

     
  8. altuty

    January 22, 2006 at 5:25 pm

    aku dah komen pasal attuty dgn altuty ni dlm previous entry punya comment. ahahah.. sudah tau pasal tu.🙂 bila ingat balik, mmg aku nak guna ‘al’ tu sbb best, walaupun aku tau masa tu the correct grammar would be attuty.🙂

    itu lutfi la la kamila, bukan nikman. ehehhe🙂

     
  9. lutfi

    January 23, 2006 at 9:38 pm

    attuttia jadi lagi bess. kahkahkah

    eh sejak bile muke aku tuka jadi nikman?

     
  10. ashka

    January 23, 2006 at 10:44 pm

    ooooooohhhh..attuttya tu asal2 dia attuty la yee…oooooohhh..okayy
    soooo, dah balik m’sia lum? hehehe

     
  11. aLkamiL

    January 23, 2006 at 10:58 pm

    ohh~
    sowwwwiiiii!!! ampun lutfi ampunn!😀
    aku pasan slalunye nikman rajin mengepos2 komen ni.. psl tu otak aku otomatik ingt nikman yg post.. sowiiii😀

     
  12. lutfi

    January 24, 2006 at 3:36 am

    hahaha

    takpe takpe. kene belanje sate.

    anyways attuttya tu cam name ayuddhya je. ohmmm

     
  13. nikman

    January 25, 2006 at 11:25 pm

    Oit! Wahai alkamil, sentiasa ingat kat aku lagi ek? Ahahaha… Lama aku tak baca post kau kat sini tuty. Sibuk kat ofis. Well, takde la sibuk mana. Cuma bosan training, balik umah, dah penat. Tiap2 hari. Nak jalan2 blog org, tak larat. Ni pun tak study lagi pasal compressor. Camna laaa ko start dulu tuty… bila ko amik masa utk study pasal keje ko? Takkan kat ofis kot? Ofis banyak keje…

    Hah, amik ko. Banyak komen terus.😛

     

Leave a Reply

 
