RSS

kenyang ngantuk ngantuk

30 Sep

alhamdulillah, my tummy is full. had buka puasa with friends at chismosa, jb. i like the food, it was super yummy. the beriyani, the spaghetti, the soup, the kuih muih, everything.. ahhhhhhh sedap.

tp makcik-makcik yg sibuk nak mik mknn kelam kabut buat aku rasa tak syiok mkn buffet. rilek2 la. mknn tu ada lagi. mcm dia boleh mkn semua in 1 shot. geram geram. potong2 queue lagi. hishhh seb baik tua.. kalau tak aku tolak je tadi.

sebelum buka pergi shopping raya cum shopping kawin too. aku rasa brg hantaran kitorg dah melimpah2 dah. asyik beli je. syok la! tadi kat kotaraya brooch lawa-lawa. aishhh cash tak byk. ada duit dlm purse tu  nak bg mama, duit belanja dapur tp belum bagi lagi. so aku beli sebijik je brooch. dgn tudung sehelai. kalau ada extra duit bole la aku borong tudung 3-4 helai lagi dgn brooch lebih utk mama dgn fathin.

hari ni setelah sekian lama tak jln kaki dlm bandar jb, aku buat perkara tu dgn aj3k. PENAT! sbb kitorg rush. dari plaza kotaraya ke plaza seni, pegi balik kotaraya, tak jumpa barang pergi city square, melalui plaza seni.. pastu tuk tak tuk tak pakai high heels dgn skirt kembang2 lintas jln busy kena laju2. hahahha buat kerja betul! mana la aku tau hari ni nak jalan byk2. tak tau langsung hari ni nak lintas jln. sbb kalau naik kereta mmg tak sempat nak kejar masa.. aj3k beriya2 ckp, “tp nnt penat, awak boleh ke?”.. “boleh boleh”.. sampai plaza seni aku dah kepenatan. bukan penat jln, tp penat kontrol skirt dgn tudung terbang2 tutup mata masa nak lintas jln. hahahha i had fun, really. dah lama tak jln dlm bandar. dr kotaraya nak ke city square jln kaki pun tak ingat.

pheww.. byk hal dah settle today.. smile!~ kawin nampak mcm senang, tp byk kena buat sebenarnya. booking photographer, andam, katering, khemah, even kadi pun kena book. sah2 kawin ni ada musimnya, mmg la bulan 12 nnt musim paling HOT buat kenduri.. cuti sekolah la katakan.

so sesiapa plan nak kawin, sila plan at least 6 bulan lebih awal. si boncet dan si toncet ni dah boleh kira mcm last minute jugak. apa2 pun first step tu yg penting, baru boleh nampak mana yg kena kejar dan capai. selagi tak start, mmg tak nampak remeh kat mana. selagi tu tak perasan sebenarnya di sebalik helaian borang nikah tu, ia mengambil mana yg panjang utk isi satu-satu tempat kosong. sign org tu, org ni. test hiv. sign jurunikah. surat dari ketua kampung.

 
7 Comments

Posted by on September 30, 2006 in simply random

 

7 responses to “kenyang ngantuk ngantuk

  1. lutfi

    October 1, 2006 at 3:08 am

    kawan aku yg kat sini kawen pun cincin $20K. hahaha. bukan RM tau. hahaha. kalau makcik2 tu tgk cincin tu, sure diorang tak jadi nak potong queue.

     
  2. ashka

    October 1, 2006 at 6:55 am

    huah! kursus kahwin pun tak pergi lagi ni. hahahaha

     
  3. t.u-ty

    October 1, 2006 at 9:22 am

    20k? USD? hahah akuboleh buat kenduri kawin gilang gemilang tau dgn kos cincin mcm tu even in RM.. fresh flowers etc, tp tetamu sikit la. kos kenduri ni yg besarnya kat makan.

    ashka, kau jgn panik sgt lak. kau tu nnt lagi la pening dgn exam etc. takpe, sbb nnt aku bole tolong mana2 part sbb by that time aku dah ‘berpengalaman’ buat kerja tunggang langgang.

     
  4. t.u-ty

    October 1, 2006 at 9:47 am

    lupi! nak email add.. need ur help dari nun di US

     
  5. lutfi

    October 2, 2006 at 1:29 am

    tu emel aku ko check kat dashboard ko. bhgn komen ade la emel aku. kalo susah sgt. wanlutfi[at]gmail

     
  6. shera

    October 3, 2006 at 1:10 pm

    k.tuty,
    saya gumbira utk anda..

     
  7. t.u-ty

    October 3, 2006 at 9:57 pm

    ya shera.. saya pun gembira utk saya. hahahha😀
    shahirah.. saya nak address awak

     

Leave a Reply

 
