RSS

aku rasa perut aku ni hangin

11 Nov

i have been complaining too much lately. just name it, i have a list of complain.. of work. of wedding prep. of the house. of our new house. of my brothers/sisters. i wish i could take 2 days off from work to settle a few tasks. unfortunately i just couldn’t do that easily next week. nak duduk pun tak sempat sbb kerja melambak kat ofis. itu aku tak komplen sbb aku dah penah rasa duduk goyang kaki kat ofis, aku rasa sgt tak best. duit pun cepat habis sbb tak berkat.

rezeki, yg penting keberkatannya. mcm mana ikhlas dan jujur kita lakukan pekerjaan tersebut. itu yg buat aku rasa pelik bila tgk seorang dua juruteknik yg boleh survive ada rumah, kereta dan besarkan anak-anak. ada jugak yg gaji sama dgn diorg tp tak boleh hidup tenang mcm diorg. hujung bulan tu biasa la, tp kalau tgh bulan dah sempit duit. dari situ kita nampak mana silapnya.

kalau duduk masuk ofis goyang kaki, walaupun gaji yg diperoleh tu sama banyaknya. tp Tuhan maha kaya maha adil. yg buat kerja lebih maka lebih la rezeki dia. bukan dari segi wang ringgitnya tp dari kemudahan hidup yg dikurniakan. duit cukup utk pakai sampai hujung bulan, boleh bayar kereta, bayar rumah dan beri duit poket utk anak isteri. hati pun senang, hati tak susah dibelenggu rasa sempit.

sbnrnya aku bila byk kerja.. tak berapa penat sgt. banding masa downtime hari tu. aku balik rasa penat sgt sbb melangut tak de benda nak buat langsung. bgn pagi pun malas je. skrg bgn lambat pun aku semangat nak pegi keja.

isnin aku kena handle mtg, rabu pun, selasa nak cuti ke?

harapan aku hanya satu. mata aku dah nak ketumbit ni. biar la dia kluar minggu dpn hari isnin. so esok aku nak settlekan semua kerja aku.. siap prepare document. kalau ketumbit aku beranak pagi isnin.. aku tinggal call ofis bg tau mana related doc. hhahahah tp kalau tak kluar.. kerja a!!

 
1 Comment

Posted by on November 11, 2006 in simply random

 

One response to “aku rasa perut aku ni hangin

  1. ashka

    November 11, 2006 at 8:13 pm

    haiz, cepatla habis exam! nak sibuk-sibuk skali with ur wedding prep!!😀

     

Leave a Reply

 
