RSS

masa kecik2

28 Jun

Masa korang kecik2 pernah tak fikir nak lri dari rumah sbb kena marah? Atau rasa nak bunuh diri sbb kalah berebut nak tgk mana satu cerita p.ramlee?

aku pernah. mak aku marah pasal apa ntah, aku dah kemas baju dah masuk dlm beg. aku nak lari pergi rumah kawan baik aku masa tu yg aku panggil along, selang 1 rumah dari rumah aku. tp masa aku tgh merangka strategi mcm mana nak kluar rumah tanpa mak aku nampak, ayah dah balik. mak aku pun cerita, “tu tuty dalam bilik nak lari dari rumah”. demmit.. dia tau?

org yg buat aku rasa nak bunuh diri ialah adik aku, amir. dia selalu je menang dlm pape perbalahan. ayah aku selalu kata, “tuty tua, kena mengalah”. aku benci phrase tu, aku bertekad tak nak guna ayat yg sama kat anak sulung aku. walaubagaimana pun aku tak berjaya bunuh diri. sbb aku fikir, “kalau amir boleh terjun dari sini pastu panjat balik, mcm mana nak sakit?”.. tempat kejadian: katil 2 tingkat yg amir selalu main terjun2 dari atas.

aku harap anak aku tak akan  terfikir nak melompat dari tingkat atas rumah ni.

bosannyaa 2-3 mlm ni. pelawak persendirian aku ke luar kota.

 
1 Comment

Posted by on June 28, 2007 in Uncategorized

 

One response to “masa kecik2

  1. Lady K

    July 1, 2007 at 9:41 pm

    hehe aku rasa aku penah rasa nak lari dari umah..
    errrr.. ntah2 penah lari kot? hahaha aku dah tak ingat..
    memory loss :-S

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: