RSS

Nikotina….goodbye.

17 Jul

Jam sekarang menunjukkan 5.07 petang. sudah 72 jam saya meninggalkan alat bantuan pernafasan segar saya.Sebelum itu saya mahu menceritakan serba sedikit tentang alat bantuan pernafasan saya.

Spesifikasi teknikal :

Jenama:Dunhill

Model: Dunhill 14

Warna kotak : Merah & Emas

Kapasiti : 14 batang (lihat keadaan, mungkin buleh mencecah 20 batang)

Keistimewaan :Org dari dulu ckp 14 ni lagi best dari 20.Tapi best dia subjektif.Sampai skrg org takleh nak bgtau kesedapannya. Tetapi masih x leh lawan 7 masa dulu-dulu. Lagi kaw kaw geeeeee!!

Pengambilan : 1 kotak sehari bergantung pada keadaan. Sbg contoh bila di tapak kerja mungkin buleh mencecah 25 batang sehari.

Berbalik semula kepada kisah saya. Ntah macam mana, pada haru sabtu yang lepas, saya diserang sakit bersin-bersin dihidung.Selama 26 tahun hidup, ini memang petanda yang tidak baik sekali sbb bersin ni secara chemistry nye akan bgtau otak saya yang saya akan demam sejam lagi atau esok hari. Isteri saya sudah mula runsing sbb saya ni jenis demam mengalahkan orang kena sawan. Secara jujurnya saya rela isteri saya demam dari saya yang demam sbb penjagaan saya ketika demam amatlah kritikal. Tekak mula sakit, kepala pun pening.Tup tap tup tap.DEMAM~!!Yes.

Part yang bestnya, ntah mcm mana dtg ilham dari otak saya yang menyatakan dia tidak mahu lagi bersama nikotina dari alat bantuan pernafasan saya.Dan juga tekak saya.Mmg lain mcm lah penangannya.Saya ckp dgn diri saya, ini sudah bagus.Dah la rokok sudah naik harga ditambah lagi dengan lagi berapa bulan sahaja saya akan menjadi ayah.Baiklah, inilah masanya untuk berhenti!

Yes sekali lagi.

🙂

 
12 Comments

Posted by on July 17, 2007 in Uncategorized

 

12 responses to “Nikotina….goodbye.

  1. litium

    July 17, 2007 at 8:52 pm

    yelah tu…

     
  2. lutfi

    July 17, 2007 at 10:58 pm

    ape kate ko baka kertas pastu isap carbon dari kertas tu. at least takde tar, die ade byk bende lain hahahahaha.

     
  3. nik

    July 17, 2007 at 11:23 pm

    Yes! (dgn gaya lu tersendiri)

     
  4. aj3k

    July 18, 2007 at 7:42 am

    litium:ko ngk lah kesudahannya nanti
    lupi:waklu!oi girang bila balik msia?
    konek: Hahahahahaha..itu mmg sudah wa jangkakan dari lu!!

     
  5. maoi

    July 18, 2007 at 3:32 pm

    aj3k sudah berenti isap nikotina sbb dia suke isap boboy karimpeng… hahahahahah

     
  6. aj3k

    July 18, 2007 at 8:21 pm

    maoi: sampai sini eh lu cari wa!!

     
  7. litium

    July 18, 2007 at 9:39 pm

    halamak.. hubungan intim ini dah diketahui ramai~~~

     
  8. Lady K

    July 19, 2007 at 9:25 am

    ajek + dme = dah agak dah
    hahahahaha

     
  9. aj3k

    July 19, 2007 at 4:54 pm

    alamak!!mcm mana ni weiii..

     
  10. litium

    July 19, 2007 at 6:09 pm

    shhh ajek, kite kene cari port lain sekali lagi. hahaha

     
  11. maoi

    July 25, 2007 at 1:21 pm

    aj3k + litium : kemana saje korang pegi.. i will follow you!!!!! hahahah..

     
  12. aj3k

    July 25, 2007 at 11:15 pm

    kahkhakhakahkahakhakhakhakhakah

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: