RSS

Enjoying Ramadhan as a husband and wife

17 Sep

Tak pernah terlintas dlm kepala that i mnaged to wake up early and prepare sahur for my husbnd, never. Kat rumah, aku adalah yg lambat bgn sahur, kadang2 adik pun dah habis mkn, walaupun aku sulung. Tp before tdo sudah la aku siapkan semua yg patut disiapkan. cuma aku takde kekuatan utk bgn.

mula2 kawin aku dah risau pasal bgn sahur. heh.. benda kecik je kan? tp so far alhamdulillah aku berjaya membangunkan diri.. sbnrnya yg lagi leceh ialah prepare buka puasa.😛 balik 6.30 nak prepare mende hape. pasar ramadhan je la. perut dah besar ni pun bukan selera sgt nak mkn. mkn donut sebiji pun dah kenyang sampai kul 10. by that time aku dah habis masak for sahur. hahha aku masak awal~.. sbb confirm mamai bgn tido nak masak. nak bgn kul 5.15.. panas lauk je la.

wiken ni kami akan berusaha sedaya upaya kami untuk menyiapkan langsir! hoyeah~

aku teringat kisah hazlina dulu2 masa sekolah, dia tak suka kalau kena duduk rumah sendiri. reason utama dia ialah pasal langsir. aku tak tau dia ingat ke tak. tp betul la haz, dah duduk rumah sendiri semua kena pikir sendiri. siapkan lagsir, nak gantung, nak cuci bla bla..

🙂 selamat menjalani ibadah puasa

 
10 Comments

Posted by on September 17, 2007 in simply random

 

10 responses to “Enjoying Ramadhan as a husband and wife

  1. anim

    September 18, 2007 at 9:58 am

    Sahur mmg liat nk bangun.. especially bila turn aku yg kena masak.. huhuhu

     
  2. ashka

    September 18, 2007 at 10:22 am

    aku still orang yang last bangun sahur… :p

     
  3. Lady K

    September 18, 2007 at 1:47 pm

    aku tak sabar nak ada rumah sdri! bila tu tak tau lagi hahaha

     
  4. aj3k

    September 18, 2007 at 8:49 pm

    aku pun x tau mcm mana ada xtra power nak bgn.mcm biasa dulu masa bujang,aku paling last nak bgn.penah mummy aku renjis air kat muka.mungkin sian ngk tuty dgn perut yg sememangnya besar bangun sahur utk temankan aku.

     
  5. hazzy

    September 18, 2007 at 10:53 pm

    masa tu kat rumah aku kan? inside my room. heheh. langsir+cuci tingkap+basuh longkang+…. the list is endless. but now aku rasional sikit. We don’t hv to do it ourselves. Our spouse ada😉 HAHA.

     
  6. shera

    September 19, 2007 at 8:34 am

    k.tuty, saya respek dgn anda…sarat mengandung pon boleh masak for sahur..yeah! Go girl power..so, ajek, makan puas2 okays?

    mummy tuty, selamat berpuasa *hugs*

     
  7. anim

    September 19, 2007 at 11:20 am

    bayangkan duk serumah ngan mertua time bulan puasa huhuhu

     
  8. Lady K

    September 19, 2007 at 11:03 pm

    ala ingat tak, masa dlu2 klu mengadu risau tak geti masak, takut tak bgn pagi anak nak skolah, tak geti tu tak geti ni, kompem mesti akan ada org ckp “klu dah kawen sure bule punya”😀
    haa pn tuty dah buktikan! hehe
    haz aku SANGAT stuju!

     
  9. aj3k

    September 20, 2007 at 8:34 am

    anim:aku dapat merasakan apa yg ko rasa.Hahaha

     
  10. t.u-ty

    September 20, 2007 at 9:45 pm

    hanim: lucky you! take turn masak? huiyooo.. and, if kalau aku duk dgn mertua during ramadhan, aku rasa aku tak tdo mlm sbb nak bgn awal. hahahha

    ashka: kau tunggu je laa turn kau nnt. hehehe skrg duk dgn mak boleh le last person bgn.😛

    kamilla: ye kut.. atas dasar tanggungjawab yg buat aku bgn utk sahur. walaupun tak awal, tp aku ikut sunnah.. melewat2kan sahur. hahaha..

    haz: yup.. kat rumah kau. kau dah fikir jauhhhhh dah masa tu. aku blur kenapa kau ckp tak nak duk rumah sendiri pasal gantung langsir+cuci longkang+cuci tingkap etc..

    shera: saya kalau tak bgn takpe.. takut pengsan je kalau tak sahur bila perut dah besar. hehe

     

Leave a Reply

 
