RSS

being a mom

29 Sep

pengalaman sebelum jadi seorang ibu pun dah cukup menyedarkan aku betapa kurang ajarnya aku selama ni kat mama. tiap kali mama ckp, ada je yg aku nak sangkal dan bagi pendapat aku. apa aku ingat mengandung tu senang? dulu laaa..

masa kat hospital 2 hari aku fikir, aku baru mengandung anak sulung. belum kluar pun lagi. dugaan mcm2. mama dgn ayah tgh mlm buta dtg dari k.pulai tgk aku kat pasir gudang. almaklumlah org tua mana la larat sgt nak bersengkang mata. the next day pun mama dtg jugak walaupun belum tidur since dia tgk aku the day before.  kesian mama, siang keje, mlm tgk aku. agaknya klau aku, aku dah tak gi keje or dah tak pergi hospital.

skrg every move i make, aku lakukan dgn penuh perhatian. setiap langkah aku akan rasa contraction. risau-lah. sbb takde sape boleh explain kat aku yg mcm mana patut aku risau, jadinya aku risau tak tentu pasal. *anak aku tgh berguling*

mama akan call beberapa kali sehari just to make sure i wont do anything. yes, anything at all. “kat mana ni? kat atas ke kat bawah? duduk elok2. kalau jln jgn laju2. jgn turun naik  tangga selalu. kalau nak duk atas, kat atas je. klau nak mkn, mintak tlg aizec amikkan etc etc etc”.. panjang beb.

aku baru duduk rumah 2 hari, tak buat pape sbb aizec tak bg buat pape. aku duk je la. tgk tv. masuk bilik, baring, baca buku.. bgn mandi, tgk tv lagi. skrg langsir adalah isu sensitif, sbb langsir la yg buat aku penat hri tu. hahha.. ikut hati nak je aku buat kuih raya.. tp kuih raya thn ni tunjuk je la. terkilan la jugak sbb first time nak raya dgn family baru, ingat nak prepare mcm mana mama akan prepare kalau raya. jahit baju, jahit langsir, kemas rumah, cuci tingkap, cuci carpet, kuih raya.. takpe la. thn dpn ada junior akan tolong aku buat semua ni. hahaha tak la nnt kecoh mcm mana.

mlm ni the girlfriends would come and lepak at my hse. bestnya~.. aku pun tak tau nk serve apa. korang minum je la. aku tak tau nak buat apa. hahhah

 
Leave a comment

Posted by on September 29, 2007 in simply random

 

Leave a Reply

 
