RSS

Mereka berlalu dgn raut sedang berfikir..

19 Jan

“Tuty, anak sihat?”
“Sihat. Alhamdulillah. Besar dah.” Sambil mengukir senyum tatkala mencedok makanan di kantin.
“Menyusu lagi?”
“Aah, masih menyusu.” Pada aku soalan ini mmg jawapannya ‘ya’ sahaja.
“OOhh lama pulak menyusu. Ada pulak susu?”
“Ada.. Selalu ada pun”.. aku yg keliru.
“Campur dgn susu tin la ek?”
“Tak la. Tak campur pun.”
“oohhh”.. tapi raut wajahnya berfikir-fikir.

Aku sampaikan tips berguna utk anda yg merancang masa depan.

Adam dah pandai tidur malam. AKu dah tak perlu tidurkan Adam pukul 7, masak cepat-cepat sebelum Adam bgn semula. Selesai masak kadang-kadang tak sempat makan pun Adam dah memanggil-manggil nak ditidurkan, syaratnya aku mesti tidur dgn dia. Waahh, perut ini berkeroncong minta diisi. Aku tidurkan Adam dan aku pasti tidur, bangun semula jam 11, siapkan baju Adam dan aku utk esok. Tidur semula jam 2-3 pagi.

Penat, tp aku rasa sempurna walaupun rumah berhabuk. Aku  tak mengemas di tengah minggu. Selalunya Aizec akan bersendirian menonton TV bila aku dan Adam tidur, aku bgn membaca suratkhabar online bila Aizec dan Adam tidur. Kami jarang bertemu sekeluarga kecuali jam 7 pagi, bila Adam bangun dgn muka ceria mengajak daddy bercerita.

Tapi dah 2 hari, Adam akan bgn minta susu tanpa perlu aku tidur bersama. Selesa.

Dapatlah aku menonton TV sambil melipat kain yang sudah berhutang 3 bakul penuh. Nak cari seluar kecil dan stokinlah paling susah.

 
5 Comments

Posted by on January 19, 2008 in simply random

 

5 responses to “Mereka berlalu dgn raut sedang berfikir..

  1. d

    January 19, 2008 at 3:35 pm

    tuty sememagnya layak dipuji..syabas tuty🙂
    org selalu bg alasan kerjaya faktor xbleh nk fully bf, atau yg lg bagus langsung stop bf.. susah, xde masa, setengah bbysiter geli ngan mom milk n so on.. but u did it! well done mummy adam.. saya juga xpaham,sbb saya fully mummy n servant😉

     
  2. Intan

    January 19, 2008 at 6:30 pm

    Congrats Tuty. sebab berjaya bfeed up to now. Ramai kawan saya pun tak berjaya bfeed lepas pantang. I hope I can keep-up too!

    Intan

     
  3. chech

    January 21, 2008 at 2:53 pm

    I pray I’ll be as determined as you are.

     
  4. tuty

    January 21, 2008 at 9:04 pm

    cuma time aku busy mcm skrg.. aku mmg tak larat nak pump mlm. my supply was low during peak season kat kilang. so tired.

    i do not do OT. i just cannot. i miss my baby.😛

     
  5. aj3k

    January 22, 2008 at 12:35 am

    tuty ada pump baru.yey!

     

Leave a Reply

 
