RSS

Adam 7 month

20 May

sekejap je adam dah 7 bulan. hehh my anak bujang still sit with support. he is getting louder. dah ada nmpk gigi kat bwh. tak nak mkn byk. dah bergolek dgn jayanya (which is dia tak tunjuk dpn kitorg selama ni).. tdo super lasak sampai penah kena bgn tgh malam utk betulkan position dia yg melintang atas katil. seronok sgt dpt sippycup, walaupun dlm tu cuma air masak je..

last week pegi KL stay 1 mlm tp sibuk dgn family event. sorry aunty hazzie, adam puas dibelek oleh embah-embah, aunties and uncles. pantang letak, sure ada org nak angkat. hasilnya, adam mintak dukung je hari ni. adam baik sgt masa majlis nikah.. risau jugak adam nak bercakap/menyanyi masa nikah.. nasib baik adam behave sbb dia busy dgn tali handbag auntie2 dia.. pelik betul, dia cuma pilih genuine leather! hahahha

aku quite strict dgn apa yg adam makan. sbb allergy history dari family aizec sgt kuat. i just need/have to delay some food – seafood and eggs.. and red-coloured food. yes this is funny, but it’s true, my sister in-law allergy to red-coloured food, this include chilli and watermelon! aizec, gatal2 lepas mkn seafood. eggs, nnt la tunggu adam dah setahun.

babysitter adam pulak jenuh nasihatkan aku suh bg adam mkn itu ini. dah explain pun, dia nak jugak aku bg sbb dia kata adam dah ada gigi. bukan pasal gigi, kak. i had to be firm. “kak, tlg bg adam mkn apa yg saya bagi SAHAJA!”

ni la bagusnya kalau ada bibik. so dia takkan bagi apa yg tak ada kat rumah. tadi dia boleh cerita dia bg ada biskut perasa carrot! terdiam aku ha. ok la.. i read a lot so aku paranoid kut.. biskut – wheat and eggs. carrot contains carotene. hmmm..

you know what, aku tak sabar nak tunggu adam setahun so aku boleh antar adam ke nursery. to see this kakak taking care of my baby and other children kadang-kadang buat aku tak sedap hati.

 
6 Comments

Posted by on May 20, 2008 in simply random

 

6 responses to “Adam 7 month

  1. aida

    May 21, 2008 at 11:35 am

    babysitter you jenis mcm babysitter adam yg dulu. sukahati saja jaga anak kite dgn cara dia walaupun dah reminded. skang adam dah masuk nursery. SOOOO much better there. i’ll write an entry on this…

     
  2. nannoor

    May 22, 2008 at 9:29 am

    oh, nasib baik jugaklah bbsitter tasneem ok bab2 camtu. Or maybe belum lg kot?? hehe😉 Awal2 dulu ada jugak dia mintak tinggalkan formula 1 tin in case EBM tak cukup. tapi aku buat deeeek je.. sbb aku konfiden EBM aku cukup. lagipun aku dh pesan call aku kalau tetiba tasneem minum byk. macam2 hal kan bila dah ber-anak ni?😆

     
  3. zahack

    May 22, 2008 at 4:34 pm

    mama adam,

    happy 27th birthday!

    …owh, kita sudah tua…(mengeluh jap)

     
  4. ايزيچ

    May 23, 2008 at 5:27 pm

    tuty umur sudah tua.tp wajahnya masih keanak-anakan.itu yg makin teruja~
    hahahha

     
  5. ashka

    May 25, 2008 at 8:17 am

    aizec.. apakah? hahaha

    bila laa aku nak bawak akif jumpa adam ni..
    tapi akif suka tumbuk orang. adam macho kan? hehehe

     
  6. t.u-ty

    May 25, 2008 at 8:57 am

    adam macho, takut dia tindih akif je karang.. hhhehe

     

Leave a Reply

 
