RSS

ragam adam tak nak minum susu!

15 Oct

sejak start keje lepas raya, adam buat hal kat rumah babysitter. dia tak nak minum susu lgsg! nak kata sakit tekak sbb demam, tp makan nasi/biskut bukan mian suka. air masak pun dia telan dgn banyaknya, tp susu haram nak telan. asal bagi je dia campak botol. last2 susu (yg mama dia ni berhempas pulas pam kat ofis) terpaksa buang mcm tu je sbb dah basi. isnin-khamis, duk asyik menangis je (i guess lapar susu). kakak tu takleh buat keje apa2. jumaat tu, aku suggest dia bg susu kat adam dlm cawan, which dia minum. aku dah lega. maybe dia terikut2 cara org lain minum dari cawan masa raya seminggu.. lgsg tak jumpa botol. 

dtg la hari isnin.. balik keje tu “tuty, akak dah tak tau nak buat mcm mana, susu dlm cawan pun tak nak”.. pulak dahhh.. selasa aku bg sippy cup, mana la tau kan.. balik keje, “tuty, tau tak, adam tuang je susu tu tadi”.. bertuahnyaaaaaaaa laaa anak mama nihhhh. mlm2 aku tepuk dia tdo (tak payah tepuk pun takpa, tapi suka usap2 dia masa nak tdo malam, lap peluh dia), aku pesan suh adam minum susu. haihh.. so today aku tak bekal pun susu sbb ada extra kat rumah babysitter. td tghari bbsitter msg, “tuty, dah minum dah. 6oz. lega akak”.

balik aku tanya mcm mana. dia ckp dia buh gula skit dlm susu. aihhh mcm mana nih. aku ckp la, gula tak elok utk baby. dia kata dulu lisa (another toddler yg dia jaga, tua setahun dari adam) pun ada masa dia tak nak menyusu. pelik aku. mcm mana aku nak buat adam minum susu nih? she said, letak sikit je nnt lama2 kurangkan.

ok la, how sikit is ‘sikit’? abis tu mother’s milk pun manis, adam reject. apa cerita? dia accuse ebm aku tak manis. hahah itu lawak. terpaksa la aku ckp hari tu aku ‘ter’rasa, and it still tastes sweet. what happen to adam today? hyper! gula beri tenaga. aiii.. ok la tu dia relasekan semua tenaga dia. tp camne aku nak buat utk hari2 akan dtg nih? bertuah tak anak aku?

takkan dia nak wean himself? awalnya? 

aku masak mi bandung mlm ni. sangat sedap (terpaksa puji diri sndiri sbb aizec tak balik2 lagi). nak tunggu dia balik, dia balik lmbt, tp tak patut aku mkn dulu. 

i want to get a free handbag here!

 
3 Comments

Posted by on October 15, 2008 in simply random

 

3 responses to “ragam adam tak nak minum susu!

  1. sekret

    October 16, 2008 at 2:10 pm

    jangan biakan anak dengan gula. even porridge tu pun pakar kesihatan tak galakkan. he said rice contains of poison.

     
  2. tuty

    October 16, 2008 at 9:04 pm

    i know.. tp tu la yg bingung tu. sepanjang raya adam direct feeding je, so bila bg dlm botol tak mahu.

     
  3. Lady K

    October 18, 2008 at 9:56 pm

    heee.. maybe dia nak mama dia unpaid kot😛

    nak recipe mee bandung! asek puji je tak tahan aku nak mencuba hehe

     

Leave a Reply

 
