RSS

masih ada rezeki

31 Oct

recently i had to buy another box of formula milkfor adam. third timelah nih belikan dia susu. sblm ni, dia takde masalah dgn FM, yg ada masalah, mama adam je. sayu je masa bg kat babysitter tu. tp itu cerita lain.

bila ada dah setahun, so aku beli la susu brand sama, tp utk baby setahun punya la. adam kan dah besar kan.. kan dah mcm2 dia rasa. so dia tak nak susu ni. aik..

and kat situ la babysitter ckp, “budak2 biasa la. kena cuba dulu sikit2. beli kecik2 dulu”..

sekali lagi mcm kena tampar kat muka. dah la bg susu formula, kena test dulu pulak tu? mmg aku determine tak akan berhenti pump sampai adam 2 thn!

dari enfagr*w, tukar la pulak ke dugr*. ya Allah.. kalau dia tak nak yg dugr* nih (siap beli ‘with honey’ lagik tau!), kena la try lain.

aku belum ready utk wean adam dr BF. lantak la dah campur pun campur la. main reason, aku tak nak bawak susu tin ke hulu ke hilir balik kg. dah la skali balik kg, barang mcm nak duk sebulan. kang bwk bakul susu lagi pun masalah. klau tertinggal kat kg camne? nak beli susu pun pening. 

mmg ada rasa nak berhenti pump kat office, tp aku tau kalau aku berhenti, maka akan berhentilah semua. mlm pun tak tentu body boleh nak produce lagi kan. nnt weekend adam nak tdo camne, aku tak pandai nak bancuh susu, nak dodoi2. biar la babysitter je yg bancuhkan. 

skrg adam minum 6oz sekali minum. and he drinks 4-5 times a day. i could supply only bottles a day. ok lah tu dari takde. i read from SI, “sikit pun rezeki jugak”. alhamdulillah, masih ada rezeki.

 
Leave a comment

Posted by on October 31, 2008 in simply random

 

Leave a Reply

 
