RSS

gigi adam

19 Dec

i have problem with Adam’s teeth. skrg dia ada 8 gigi, and gigi dia tak cantik. mcm rapuh.. it looks rapuh but so far belum patah lagi la. pastu colour dia a bit yellowish, mcm org tak gosok gigi. padahal aku duk sental gigi dia dgn toothbrush masa mandi and gosok lagi dgn towel lps tu masa pakai baju.

babysitter kata, biasa la budak2. dia kata anak dia pun mcm tu jugak masa kecik, tp bila dah besar ok je. hmmm.. dia kata baby BF ni mmg camtu. iya ke? aku tgk kazen2 aku punya gigi elok je. tgk blog baby lain, gigi ok je. kenapa gigi adam camtu.

pada firasat aku, gigi adam tak cantik sbb dia suka sgt menggigit. rupa je mcm rapuh. aku dah byk bintat kat badan ni kena ‘siat’ dgn gigi adam. mak aii.. mengalir air mata tiap kali dia ‘siat’ kulit aku. mmg lari! kalau tak sempat lari, aku pegang kepala dia. tp sometimes terpaksa ‘rela’ dlm keadaan kalau aku lari dia akan terjatuh katil. adam, dlm banyak2 pengorbanan mama, yg ini la yg paling menyeksakan. kalau adam nakal dah besar nnt, mama gigit adam balik.

ehehh, aku mmg gigit balik pun. hahaha sampai tak sampai hati je la nak gigit kuat2. but most of the time, adam finds it soooooo kelakar. so mcm mana nak marah bila dia gelak2. nak marah tak boleh, nak cubit tak sampai hati.. paling2 ckp “adam no!!!”, besar2kan mata (pun dia ketawa), or else buat2 nangis.

bila buat2 nangis, dia sibuk nak pujuk.. takpun, dia join kita ‘buat2 nangis’. kita bukak je mata, terus dia “hah”.. mcm nak ckp “gotcha.. i know you’re not crying”..

oh tadi aku balik lmbt dr kerja. kul 8 baru balik. kerja dah mula byk.. aku dlm diam, aku suka sbnrnya.. tak la melagha tak tentu hala. i tried to call the babysitter, tp tak dpt. so i texted her, informing tht i’ll be late. tak tahu la pulak phone dia rosak.

then i picked adam at 8. sampai2 je, muka adam sedih sgt. masuk kereta lgsg tak mau senyum. nyanyi2, dia jeling je. alamak.. first time dia merajuk mcm ni sekali. mesti dia sedih mama tak jemput kul 6. 

aku nak ketawa pun ada, rasa guilty pun ada. aku rasa mcm adam nak ckp kat aku “mama mungkir janji, patutnya amik adam kul 6”.. slowly i talked to him.. “sorry adam, mama balik lmbt sbb mama kerja td. nnt mama ada duit boleh beli toys, boleh pegi mkn kfc”.. pun tak nak layan.

ajak duk drive sama pun tak layan, padahal dia suka sgt kalau dpt duk pegang steering tu.

finally, adam kembali normal bila sampai rumah. itu pun dia mcm tercari2 daddy. “daddy pegi kl adam. esok daddy balik ok?”.. he usually plays with daddy when we reach home. 

kesian adam today, mama amik lambat pastu daddy tak ada. luckily my brothers dtg singgah kejap td for an hour nak amik barang. adam pun happy ada org teman dia main ramai2.

err.. bukan ke tadi entry ni cuma nak ckp pasal gigi adam je

 
Leave a comment

Posted by on December 19, 2008 in simply random

 

Leave a Reply

 
