RSS

happy new year 09

04 Jan

hello.. dah 4 januari baru nak wish.🙂 for the past week, i hit the bed at 10, everynight. not even trying to wake up to basuh baju, basuh botol etc. ha itu baru namanya kerja keras mencari rejeki. work during weekends, balik rumah kul 8, jumpa adam yg dah separuh ngantuk. well, sepanjang thn lepas aku pekakkan telinga kenapa tak boleh stay utk kerja lebih masa. pada aku, kerja aku siap, aku balik. main reason masa tu sbb adam masih kecil. skrg dia dah toddler. bukanlah dah besar, tp dah ok la kalau aku nak tinggalkan lama sikit. aku dah tak risau sgt.

so skrg boss aku pun dah tak cari pasal dgn aku lagi dah. rupanya pasal OT je?

husband asked me just before new year, “2008 apa awak dapat?”
aku terdiam. mcm tak ada apa2 je, but then i said, “2008, saya baru nak belajar mcm mana nak jadi mak”.. it is very true, i only focusing on Adam sepanjang 2008. heheh

ahaa.. Adam dah happy balik utk tolak striders (he has two!) semula. he happily pushed them tawaf hall berkali2. siap parking tepi tangga and konon2 senyap2 nak naik tangga. no no, mama nampak! hahaha.. i’m quite sure adam could reach upstairs by himself. tp risau kalau2 perkara yg tak diingini berlaku, kang tergolek ke. i dare not to take the risk.

i’ve tried natural shampoo, as promoted in MommyAdam’s blog. i like it. even though i do not know what is ‘the hair natural state’ just yet, i just love my hair now. my hair doesn’t oily anymore (even after 3 days).. doesn’t smell (even i wear scarf almost 10 long hours everyday), my scalp dah tak gatal lgsg! tiada lagi kelumumur.

i just use my natrium bicarbonate leftover (dlm bekas biru yg dah 2 thn tak habis2).. belum beli secara pukal lagi. mula2 ada masalah nak cari apple cider vinegar, last2 jumpa kat tesco, 500ml for RM7.

i shall ask Ajek to try the homemade shampoo. hahah dia takde rambut but his scalp always oily. thanks Aida for promoting ‘simple living’.. so murah, so easy and so practical.

nasi lemak for breakfast tomorrow, insyaAllah😀. inlaws are coming for dinner tomorrow. huhuhu.. nak masak apa? (i have issue with masak2 nih).. pasta boleh la. tp bosan la kan asyik2 diorg dtg mkn pasta je. nasi and lauk2.. boleh masak, tp selalu kena komen. asal aku masak utk inlaws je konfem tak jadi! walaupun tu benda yg aku selalu buat. hahahahahha

 
4 Comments

Posted by on January 4, 2009 in simply random

 

4 responses to “happy new year 09

  1. mrsnoba

    January 4, 2009 at 4:50 pm

    happy new year!
    you tried out the natural shampoo tu?
    bravo!!!

     
  2. Husna Amir

    January 4, 2009 at 4:54 pm

    kak tuty,
    corelle tgh sale kat sini..nak?

    http://from-aussie.blogspot.com/

    offer ends 9 jan pastu salesperson kata naik harga 20% more.

     
  3. nforname

    January 9, 2009 at 2:31 pm

    tuty kat mane nak cari sodium bicarb?

     
  4. tuty

    January 10, 2009 at 12:56 pm

    sodium (natrium) bicarb, org kita lebih kenal baking soda. cari kat kedai runcit pun ada. tanya natrium bicarbonat. selalunya dlm bekas warna biru. but ada certain brand, warna lain la. SELALUNYA bekas biru.

    kat supermarket, mana2 ada jual. sbb ni benda basic buat kek. klau nak beli byk, beli kat kedai jual bahan kek.

     

Leave a Reply

 
