RSS

2 lines for the 2nd time

24 Jan

pregnant for the 2nd time doesn’t make so mych different to me. aku masih clueless. hahahahha.. mcm lupa apa yg sepatutnya aku buat. belum lagi pegi visit mana2 gynae.

thinking of nak labor kat govt hospital je kali ni, tp bila mendengar pelbagai cerita ceriti kat ofis, aku jadi sceptical la (majority terpaksa melalui c-sect setelah berjam2 dlm labor room, baby dah tertelan air ketuban etc).. even one of my subordinate pun mcm terseksa je lepas D&C. dia miscarrige (spelling!), sampai skrg lepas 3-4 bulan pun, dia masih rasa pedih dlm perut. she could not stand too long/walk fast/walk far. mmg mcm tu ke?

nnt la belum decide lagi mcm mn.

sama mcm masa aku pregnant adam dulu. extreme fatigue lepas maghrib. mcm takleh nak buat pape. luckily adam mmg tdo awal. so i just buat susu dia, tutup lampu. even if he talks, i just hug and pat him a bit. pastu dia join mama (or mama join adam) tdo. la la la la.. pastu midnite baru la aku nak terkedek2 cuci baju la apa semua.

i even asked ajek, “dulu masa pregnant adam, mcm ni jugak ke?”.. dia kata betul, betul la tu. tak larat masak ok. ni perut dah sebu je ni sejak semlm. kitorg mkn zinger tower burger. sudahnya hari ni aku sakit perut memulas2, pastu buang2 angin yg mcm haram! hahahahha

ermm.. happy holiday! sepatutnya dah kat rumah mama (my mom’s hse). tp sbb aku sgt2 tak larat nak pack baju lepas balik keje tadi, aku postpone balik esok pagi je. kalau dah esok pagi tu, alamat tghari la baru nak sampai sana.

nx month company annual dinner.. last year punya baru nak buat. hahahha aku jadi secretary utk committee. huaaa.. bukan tak suka. suka. seronok buat keje2 yg bukan opis nih. tp, committee kena naik pentas on tht nite, which makes me susah hati… baju baju baju!! tambah lagi susah hati, of kos perut dah buncit kan (walaupun bukan pasal pregnant!!). hahahhah

next week ada food testing. lebih afdhal kalau disebut food ‘tasting’ je. hahha sbb menu dah fixed pun. i am bringing ajek and adam along. tak kesampaian rasanya nak mkn sedap sendiri.😀 looking at the menu pun dah kenyang sbnrnya..

org lain punya dinner kat hotel.. dinner kitorg errr kat stadium! well, we did make a survey. majority nak buat kat stadium sbb food lagi banyak dari hotel (we did it last year). nampak diorg (operator kat production floor la) mmg tak happy. office staff cuma 30% je kan, so tak leh menang la.

yg susah buat kat stadium ni satu je la aku tak suka. tmpt solat kecik. kat situ la org nak tepek semua mekap kan. sah2 jadi committee nih, wajib aku kena solat dari zuhur sampai la ke maghrib kat situ. sblm confirm positive twolines, i was hoping masa tu uzur. skrg, kena harung jugak la.

 
3 Comments

Posted by on January 24, 2009 in simply random

 

3 responses to “2 lines for the 2nd time

  1. mrs noba

    January 24, 2009 at 9:22 am

    congratulations!!!!
    take care…

     
  2. Lady K

    January 28, 2009 at 2:27 am

    your co is still doing well, masih lagi gagah utk wat annual dinner🙂

     
  3. t.u-ty

    January 28, 2009 at 11:15 am

    alhamdulillah.. walaupun bajet kecik. dah byk hari dah kena forced annual leave nih.. mcm co kau.

     

Leave a Reply

 
