RSS

my due date is a day before raya

22 Feb

2 hari lepas pegi jumpa gynae. mula2 mcm malas nak pegi awal2. sbb dah tau kan what to expect what so ever. tapi aku selalu cramp kat pelvic area, aku risau la. tak pernah jadi masa pregnant adam.

biasa la kalau jumpa gynae ni, mana2 pun kena tunggu berjam2. kitorg pegi malam. pegi lepas maghrib, kul 11 baru dpt masuk. kali ni yg buat sakit hatinya, takde display no giliran. ntah la Hosp P.enawar dah buat sistem baru rasanya. tak boleh ada no giliran. so we had to wait until our name is called. clueless la nak tunggu berapa lama lagi. kalau dulu, boleh expect each patient jumpa doktor around 15-20 minutes. so kali je la kan. aku sempat balik, mkn, lepak tgk tv, lipat kain etc. skrg.. habis 1 readers digest aku baca.

scan result, my EDD is 19th Sept 2009. 19.09.09. hmm mcm best je kan. kalau lewat sehari, (which is hari raya~).. 20.09.2009. hahahha.. alangkah tak makan ketupat la aku thn ni.😀 eh ketupat mkn.. tp dgn sayur air je.

dr tokha ckp, pregnant ladies pun sbnrnya boleh lose weight. sbb aku kurang mkn nasi. its ok, he said. as long as i take enough protein and high fibre food. so aku lega la. sbb berat aku susut. dia siap bagi tips how to look good during pregnancy. hmmmm no wonder wife dia maintain je sampai skrg even anak dah besar2.. aku harap mmg tak nak naik mcm prev pregnancy (49kg naik ke 64kg). haha aku sgt tak suka amik gambar. aku tak kisah pun mana aku simpan gambar2 masa ngandung dulu.

projek yg perlu dilangsaikan sblm bulan puasa:

1) baju raya adam&daddy
2) langsir baru
3) cushion cover baru. lagi best boleh tukar sofa terus. HAHAHAHHA
4) cat rumah

as for me i dont need baru raya, but i need extra nursing tops sbb masa raya sure akan ramai org dtg visit tgk baby. ok baby, baby dapat duit raya byk thn ni mcm abg adam dulu.

nx week dah dinner company. pening mcm mana nak arrange adam nih, as aku akan balik lambat on friday (sbb ada rehearsal), pastu pagi sabtu dah mula berkumpul sbb nak check balik kalau2 ada benda tak ada. those yg pnah jadi committee sblm2 ni siap ckp, pagi dtg,, mandi bersiap semua kat situ. aishhh..

ohh adam tgh peak separaion anxiety. biasanya baby akan alami stage ni masa 10-12 bulan. tp adam masa 16bulan. waima daddy nak pegi keje pun nangis, apa lagi mama nak pegi keje. ok lah, husband babysitter nak pegi keje pun sedih! pastu bad mood dia pjg2. aku sgt bersyukur dpt babysitter yg sayang adam mcm anak sendiri, layan adam tak beza dgn anak dia. anak2 dia pun layan adam mcm adik sendiri.

adam semakin manja dan nakal! hmm nak sangat anak jalan kan. hahahha skrg dah takleh duduk. daddy is getting ‘lighter’ (in kg). hahahha btol tak tipu!

 
2 Comments

Posted by on February 22, 2009 in simply random

 

2 responses to “my due date is a day before raya

  1. mrs noba

    February 23, 2009 at 1:31 pm

    eh share lah how to look good during pregnancy😉

     
  2. shera

    February 24, 2009 at 6:21 pm

    waaaaaa….best2..tumpang happy jugaks

     

Leave a Reply

 
