RSS

tired-lah

26 Feb

ohooo.. if aku diberi peluang utk jadi committee agi thn2 akan dtg, aku akan make sure aku tgh tak mengandung. dgn tak cukup tenaga utk bgn pagi, apa lagi nak bekerja keras (demi ‘contribution to the society’- salah satu company policy aku). contribution lah, committee appreciation kena potong. hapah tak dpt selain penat.

seronok duduk dlm comittee, tak dinafikan. selain dari boleh bekerja dgn org dr dept yg (yg not related to work), boleh kerja dgn diorg ni dlm keadaan santai and gelak2. takde tension2 and stress tak tentu pasal (which selalu terjadi kalau ada issue yg tak tau sape yg responsible). balik kul 8, mmg aku terpaksa hadap muka husband ajak mkn luar. lepas maghrib mesti punya-lah sakit kepala mcm migrain. kalau mintak ajek picit, rasa mcm nak pecah semua urat yg dia tekan tu. nnt dia marah sbb aku suh picit pelan2 je.. hahahhaha (serupa tak payah kan). pastu tak leh mkn painkiller yg kuat, sbb aku tgh carry a wonderful baby.

skrg dah musim hujan. basuh baju tak kering2. hebat betul bomoh tolak ujan utk festival layang2 minggu lps. hahha tp tak berapa power-la.. sbb dia tolak hujan dgn angin2 sekali dia tolak. hasilnya, the layang2 did not melayang so well! hahhahaha kalau kecit2 tu mmg megah betul dia melayang. yg saiz bangunan punya layang2 tu, atas padang je. ada jerung, ada sotong, ada harimau. adam seronok sgt tgk. dia duk nak tangkap.. tak kisah pun panas terik. dia tak pape.. aku yg mcm nak demam.

he sleeps easily, he sleeps well because he plays so well. kalau aku tak letih, suap mkn dia kena kejar. kalau aku letih, mintak ajek pangku adam sambil tgk upin&ipin. concentrate betul dia tgk cartoon skrg. paling suka my friends tigger and pooh. nnt sedar2 dah duduk baring2 kat bean bag sorang2 tgk tv. hahahha

ajek bought me a new ipod. machines at city square had a promo for ipod nano 4Gb. so he grabbed that for me. thank you sayang!! yeay yeay.. i planned to masukkan upin&ipin byk2 so boleh la suh adam duk diam kalau duduk dlm kete. tp hopefully dia tak claim that it is his ipod. bukan eh adam.

hopefully aku tak demam sampai end of next week. at least aku dah kena lepaskan hantar sample set ke Jpn. bdn aku dah penat sgt nih. thanks to my husband for being soooooooooo understanding.

do you think i should hire a maid? aku tgh pertimbangkan. at least i have someone to help me kat dapur kan. if i have a maid, i wont expect her to cook, but help me at the kitchen. especially part kemas lepas masak. jaga the kids, jaga the hse, and manage the laundry.

so sesapa ada anak sedara yg dah tak nak belajar lepas spm, meh duk dgn aku. ahahhaha

 
Leave a comment

Posted by on February 26, 2009 in simply random

 

Leave a Reply

 
