RSS

annual dinner and dance

01 Mar

alhamdulillah the annual dinner and dance (ADD) dah selesai. aku lega sbb dah habis. tapi frust sbb tak menang lucky draw. ahahha.. the dinner was ok. tapi sbb aku mmg takde selera mkn, so aku mmg cakap makan tak sedap la. hahah aku tgk semua mkn kenyang je. emcee thn ni tak best, org sama mcm thn lepas. tp thn lepas dia best. duk singapore, tp ckp english alamak aiii, haram teruk. the jpnese komplen, “i dont understand his english”. mmg pun, dia ckp manglish gila.

nama pun dinner and dance, so where’s the dance part? selama nih aku mmg malas nak amik kisah lepas org announce grand prize punya hadiah. lepas habis, MD balik.. aku pun balik la. tp sbb aku jadi committee, aku pun tunggu la sampai tutup lampu. well, yes.. tutup lampu for the ‘disco’ time.

urghh ok la. i’ve never been to any disco or club or what ever name you called them. tgk org berjoget pun tidak, cuma dlm tv je la.

well, what i saw on tv, sama je what i saw yesterday. i can count how many girls on the dance floor, yg lain semuanya lelaki. hahah pastu yg perempuan2 tu berjoget la dgn penuh perasaan tak kisah pun sape yg ada dpn dia. aku tgk je la kan.. yg lelaki2 ni pulak, kinda berebut2 jugak la. hahah that girl tak la hot mana pun, sexy je dgn baju kilat2. hahahha makin lama makin ramai.. makin sesak, makin berasak2..

aku duk perati yg lelaki2 tu.. i knew some of them. yg itu anak 4, yg itu wife tgh mengandung, yg itu wife baru bersalin, yg itu anak thn lepas amik UPSR, yg itu wife org.. yg itu.. hmmmm.. aku terus bisik kat k.ina (my senior kat office, also another committee member)

“k.ina, tgk tu abg X.”
“ishh kak.. lelaki ni mmg takleh caya lgsg!!”
“tak sangkanya dia mcm tu?”

tgh sibuk tgk org sambil2 tunggu disco time tu habis, abg zaidi (org kuat committee) tarik tgk kitorg. huahahahha aku punya la meronta.

“abang zaidi!! jgn rosakkan saya!” sambil tergelak2.

wooohoooo i am not that type of person ya. sedangkan pegi shopping complex kalau sesak pun aku balik, apatah lagi nak bersesak2 berjoget kat situ tak tentu hala dgn lelaki lain. oh pls no.

hmmm maybe ada org kata, “alaa menari je” and feels ok with that. i am NOT OK. single ke double ke, that type of ‘menari’ is not OK. tp kalau on stage performance i tak kisah. aku kisah if my son do that. aku sgt kisah, apa lagi if my husband do that. adakah yg beristeri di rumah tu, fikirkan perasaan wife dia? boleh tak dia letak diri dia kat tmpt wife dia yg kena jaga anak sorang2 mlm tu?

apa jadi kalau mlm tu wife dia yg mengandung tu tetiba terjatuh kat bilik air masa dia terkinja2 dgn perempuan lain? kalau yg ada anak 4 tu, anak dia tetiba demam panas masuk wad. aku pasti, itu akan jadi penyesalan seumur hidup.

entah la, aku mmg tak ok pasal ni. kalau fikirkan pasal ni (even before this ADD), aku mmg marah (ahahha i have a long story to explain why). aku mmg tak faham, “apa kepuasan yg dia dpt dari ini”.. aku quote kata2 aizec setelah dia tgk satu kete yg dah transform dah nak jadi autobot.

 
Leave a comment

Posted by on March 1, 2009 in simply random

 

Leave a Reply

 
