RSS

A Day Off

27 Apr

Off tak off sgt la. Subordinate aku call/msg tanya itu ini. Mmg aku pesan pun. Usually aku yg fwd to the boss, since aku takde diorg la kena fwd all those things. That boss pun, kalau dah ada semuanya, reti2 la bgtau budak2 ni. Kesian diorg. Kejar reply sana sini, rupanya reply semua dah ada kat dia. Hmm aku pun selalu terkejar sana sini, kalau aku yg dpt reply aku tak fwd bg dia, bukan main dia bambu aku. Ini macha mmg cakap tak serupa bikin.

Hari ni tak letih la mcm smlm. Smlm Adam betul2 menguji kesabaran aku. Aku termarah dia at one stage. Sbb aku tak tau apa dia nak. Dah tak sihat kan. Pastu aku tau dia lapar, he refused everything. Dari sesuatu yg biasa dia mkn/minum, sampai ke mknn yg aku tau dia suka, suka sbb rasa dan juga ‘sejuk’nya.

Ya Allah betul aku letih smlm, Aizec tak ada, dia keje. He was supposed to come home at noon, sampai asar dia tak habis keje lagi. Nasib baik Adam behaved well in the car, so we went to McD la, supermarket (to find his comfort food la), to the hospital.

Maghrib baru dia nak susu. He was soooo happy upon seeing his dad. Mesti dia ckp dlm hati, “mama hari ni garang”.. He demanded for more milk at midnight and at 3am. Then pagi tu kul 7, pastu tak mahu apa2 sampai tghari baru nak lagi, tdo. pastu kul 4 ptg. main2.. maghrib tadi tdo mcm tu je without susu.

Itu je la dia minum. Oh tadi setengah cawan kopi. Nasib baik tak cranky tak leh tdo. Mesti dia letih kan, tak de mknn pape masuk mulut dia. He tried to feed himself td, tapi nangis. Apa yg aku nampak 4 ulcers. bwh bibir 2, bwh lidah 2, kat pipi pun ada tp aku tak nampak berapa. Dia tak mahu buka mulut langsung.

Blisters kat butt area dah kering. Cepat pulak. Alhamdulillah. Tinggal kat kaki je. But the ‘melepuh’ is not that bad. Bukan mcm scabbies. Dia tak nampak pun gatal2. Doktor mmg ckp, HFMD ni sbnrnya tak bahaya, tapi yg jadi main concern bila budak2 ni tak nak mkn/minum. Even kalau masuk wad pun tak de la membantu sgt. (ada 2 type of HFMD, caused by different type of virus. yg lagi satu tu bahaya but it is rare)

Aku dah lega sgt dia nak minum susu. Smlm dia pegang je botol susu nangis2. Masuk mulut kejap pastu keluarkan balik, nangis. Mmg sedih gila.

So today, aku masak simple je. Just to concentrate on him. Tak nak bg dia nangis. If dia nangis, nnt dia perasan ulcer dlm mulut tu. Layan je la. Ada la jugak adegan menangis sbb aku marah dia nak panjat kerusi (yg dlm keadaan merbahaya). Tp lepas tu pancing la dgn bermain bola diluar.

Aku jadi pemerhati je. Pinggang mcm dah bengkok.

 
Leave a comment

Posted by on April 27, 2009 in simply random

 

Leave a Reply

 
