RSS

18th day postpartum

13 Sep

hhaha rupanya aku baru bersalin 18 hari. tapi aku dah merayap rata dah JB nih. tak la rata sgt, tp Tebrau City, kedai lampu, kedai carpet, SSF, Metrojaya, pasar, supermarket.. semua dah pegi lah😛

Bangun2 pagi ni lapar. Malam tadi tido kul 11 lebih terus sampai ke pagi ni. Letih betul. Ajek kluar pegi tgk bola aku mintak beli teh tarik. Dia balik tak kejut pun, aku tersedar kul 3 dia masih online, dia ckp “ni teh tarik sayang”.. pastu dah.

pagi ni teh tarik tu dah sejuk betul. hampa. husband kesayangan hamba nih mmg kalau kejut org tak beriya, kecuali kalau dia dah lambat pegi kerja.

I dont expect Aidan to be discharged today, but I admit there’s some little hope that he would coming home today. Hari Raya is coming, I want another extra hands to wipe the window glass.

We (me and Adam) went to visit Aidan last night. And guess what, Adam was excited visiting other babies at the nursery. He easily play with the other 2  girls who were there to visit their jaundice sister too. It was my first time seeing him play with other kids, other than his friends at the bbsitter hse.  I felt so proud.

Harapnya nasi ayam utk buka smlm ada lagi. Maaf ye, saya masih belum berpuasa lagi. Nampak gaya thn ni ganti 27 hari.

Aku tak tau nasi ayam smlm sedap ke tak, tp maid saya tu ckp smlm sblm buka puasa dia tak suka mkn nasi ayam.. Kalau mkn pun dia tak tambah2. Tapi smlm time buka saya nampak dia mkn nasi bertambah2. Pastu dia ckp mak mentua saya pun mkn bertambah2. Takpe la, tak payah puji. I dah tau apa jawapannya. hahahhaha

aku belum mkn nasi ayam tu sbb smlm nampak mcm tak cukup je mknn atas meja rumah mentua. seb baik masih simpan kat rumah sendiri utk husband kesayangan hamba. tp rasanya pagi tadi dia tak mkn pun masa sahur. pasti dia kecewa meleleh2 tak dpt mkn nasi ayam saya, mcm saya kehampaan tak dpt minum teh tarik panas2.

 
3 Comments

Posted by on September 13, 2009 in adam, aidan, newborn, postpartum, simply random

 

3 responses to “18th day postpartum

  1. laila

    September 16, 2009 at 11:33 am

    sama mcm suami sy… cuit2 je.. tak bangun sudah… hohoho…

     
    • t.u-ty

      September 16, 2009 at 1:19 pm

      geram kan? hahahha

       
  2. SIL

    October 3, 2009 at 5:11 pm

    served him rite..biar die kecewa..perot die dah membuntang…dah lebih capacity yg sepatutnyer…hahah

     

Leave a Reply

 
