RSS

i miss my ‘family time’

25 Nov

bukan takde masa dgn family. tp bila ingat masa cuti bersalin 2bulan tu. alamak syoknya. main dgn adam, tdokan aidan. masak2. mkn2 dgn suka hati.

bila dah kerja. walaupun balik awal (kalau kul 6.30 tu kira awal la) tp kena bekejar sana sini. aidan pun pegang kejap je. dgn adam pun main lepas adik tdo. kalau adik tak tdo, adam pun kena marah – sbb dia suka kacau adik.

tp bila adam nak tdo, dia mesti nak peluk adik. skrg adam dah tak nak tdo kena peluk. dah tak nak kena tepuk, dah tak nak kena pegang. dia je yg boleh pegang aidan. hati keibuan aku ni kadang tersentuh tgk adam. nakal bukan main, tp sayang sangat kat adik. kalau aidan besar nnt buli abg(boleh gitu?), nnt aku btau dia yg adam sayang sangat kat dia.

bila dah letih, aku buat mana sempat je. pastu bila tdokan budak2 ni.. paham2 je la aku pun confirm belayar. pantang letak kepala, terus lena. selalunya adam kejut sambil tepuk2 pipi.

sometimes i wish, i could bring aidan to work so i would not wash his bottles in the middle of the night. and i’m always hoping that adam cepat2 pandai baca so i could buy him a handphone, then i could talk/sms him every second.

cepatnya diorg ni besar. aidan dah nak 3 bulan. adam dah petah bercakap in his own language. walaupun tak paham, tp aku suka layan dia ckp. dah pandai dah nak sampaikan pesan kat daddy.

“adam tanya daddy, daddy frog tdo tak?”, sbb dia tak nak tdo asik duk tunjuk ‘fwog’ kat bantal aidan.

“dy, en wo to fwog?”

daddy pun terpaksa la jawab, “aah frog tdo”

 
1 Comment

Posted by on November 25, 2009 in simply random

 

One response to “i miss my ‘family time’

  1. aida

    November 27, 2009 at 6:08 pm

    alaa….sweetnye Adam…

    i hope my Adam will love her baby sister mcm Adam loves Aidan…

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: