RSS

Adam diaperless at night, day 1

01 Sep

Mcm aku purposely pulak buat dia diaperless. Sebenarnya semalam sangat meletihkan. Aku tak cukup tdo, dah tu gi Tesco cari oven (ohh dah dapat oven 42 liter ok senyummmmmmmmmmm sampai telinga), balik2 rumah si kenit ngantuk. Smlm kitorg tak sahur so paham je la mcm mana aku ni kelaparan menyusukan Aidan. Dehydrated lagi. Of course jadi sloooow flow dan itu mamat sgt fussy. tup tap kul 4 baru bole angkat bontot nak masuk dapur. tu pun tak aman sbb budak 2 org jadi cranky. bapak budak pun sama ngantuk. jadi 3 cranky. mak budak kalau cranky smlm mmg kebaboom la rumah. jadi mak budak kena sabar, “sabar mak sabar”. dlm kepenatan tu siap gak nasi ayam hainan, ayam madu, popiah sayur. semua nyummehh.. tp dah tak lalu mkn. haha

so lepas buka, aku tdokan Aidan, dgn harapan Adam pun tdo. Oh tidak.. dia ajak tgk tv/tgk cartoon/colouring/main blocks. aku iyakan je, turutkan hati mmg dah pejamkan mata. tp mmg terpejam pun mata.. Adam pun tanya, “kenapa mama tdo? mama penat?”

sweetnya adam.. iya sayang, mama penat. penat layan adam byk sangat ckp skrg ni hahahahha

tp in between aku tdo tu, mmg dia mintak pegi oiyet (toilet) byk kali la. aku kena la hantar kalau tak nak basuh rumah kan? pastu dia dah ckp, “mama, adam ngantuk”, ok good.. mama nak masuk tdo jua..

ntah sape tdo dulu la kan. sedar2 pagi tadi masa buatkan susu dia aku terfikir, “eh adam mlm td sape pakaikan diapers?”

aku naik atas dgn hati bercelaru. “ohh pelis, bukan hari ini utk basuh tilam”

owhh terus aku cium adam dgn penuh kasih sayang yg sangat bangga. Adam pun mcm excited mama tepuk tgn pagi2.

“adam tak pakai diapers la mlm tadi.. waaah adam good boy nye~”

dia sengih2 kambing kena puji.

Actually diapers dia lately mmg kering bila bgn pagi. dia akan pee lepas susu. Asalnya, hari tu gi rumah babysitter dia belum tukar diaper, sbb kat rumah mcm belum basah. Masa tu anta aidan je, so bila balik rumah, dah sampai umah tu, bole pulak dia ckp, “mama, adam cing sini”

I was, hmm ok. ada diaper. oh waitt he wont say that if everything is normal. something is not right!

sudah~.. dia sudah membasahkan seat kereta. arghh

berdas-das kena marah.

“adam kan dah besar, kenapa adam tak nak ckp ni?”
“kan mama dah ckp, kalau nak cing kat toilet”

bla bla bla bla.. satu hari gak aku tanya dia byk kali, “adam kalau nak cing mana?”

dia dgn obedient-nya menjawab, “oiyet”

esoknya dia bgn kering. dia request gi toilet, keluar toilet dgn muka  bangga, “mama, adam cing oiyet”

and the day after that, dia kering je.

hah.. mlm ni dia tak nak gi oiyet, dia tak nak pakai diaper. so aku ckp, “esok nak cing gi toilet tau”
“ok mama”.. heh

he refused to wear diaper now. aku sedikit risau sbb we havent introduce him to public toilet yet. but last Tesco trip, he was diaperless. I had to make sure he had his session before he entered the car. Sometimes he could cooperate, and sometimes, he is just a normal kid. He would run away.

—  —  —  —

Oven baru – would try pretzel this weekend. ooohh i love baking. i miss baking since I get married.

 
Leave a comment

Posted by on September 1, 2010 in simply random

 

Leave a Reply

 
