RSS

Unexplainable anger

12 Nov

Aku sepatutnya duduk jauh dari anak-anak bila dlm keadaan stress. Semalam tak penat pun, tp stress sbb connection terlalu lembab kat opis (Celcom Broadband) sampai aku kena send email berkali2.

Dari pukul 6.30 sampai pukul 7.15 baru 1 email je yg lepas. Ada lagi 2 bahagian yg kena attach. Aku ketakutan. Sangat takut. Mcm ada sesuatu je. Sejak akhir-akhir ni memang aku penakut. Dulu tak kisah pun pukul 3 pagi nak turun ke dapur, skrg ni kalau dah jejak kul 11 aku berkira-kira nak turun ke tidak.

Last-last aku bgtau Ajek aku akan email dari rumah sbb aku sangat takut. Alamak, pendrive takde. Ahh cari CD. Burn siap dalam CD terus aku balik.

Balik pulak KFC tutup. Boleh pulak disaat-saat kritikal tak sempat masak ni. Takpe takpe. Lalu depan kedai makan yg Ajek selalu lepak, “eh takde org” detik dlm hati. Ye la, kalau org nak keluar makan pun mestila lepas Isyak. Siap tapau, amik budak2.

Aidan merengek dalam kereta. Aku tak leh nak sabar. Terus bertempik kat dalam situ jugak. Adam ckp, “Mama, jgn la jerit-jerit”

Adam ni, baru 3 tahun pun tau jangan jerit-jerit. Sama je ayat dia kalau aku tegur dia menjerit dalam rumah.

A good kid, starts with a good parents. Aku tak tau mcm mana nak cope dgn kekurangsabaran aku sekarang ni. Aku tak nak Adam dgn Aidan membesar sebagai org yg cepat hilang sabarnya. Sungguh mana ntah hilang sabar tu.

I want my kids to see me as their mother, not a monster. Who would always care for their needs, not obeying my rules only. They are 2 kids of 3 and 1. In 2 years, I’ll be 31. Wow.

 

 
Leave a comment

Posted by on November 12, 2010 in simply random

 

Leave a Reply

 
