RSS

Daily Archives: October 7, 2008

tgh tunggu mesin basuh

tgh mlm basuh baju, tu la keje aku.. nak cuci lagi se-round. byk sangat baju kotor.

adam demam. dah muntah2 dah. asthma dia dtg balik. haihhh.. alhamdulillah ajek is getting better. kesian sgt adam tadi, nak bwk pegi klinik, skali klinik yg kitorg selalu pegi tu tutup lagi. kemungkinan besar the doctor (and his family) went back to Indonesia. dia mmg keturunan sana pun. hehe wife dia cantekk, aku suka bila ada wife dia sbb dia sgt friendly.

husband sayang, dah ada direct flight dari JB ke Bali. “kenapa?” you might ask. “saje je, bagitau” i would answer.

haha iklan kejap.

adam dah setahun hijrah dah. last year (6 syawal) aku tgh duduk dlm labour room, tgh dijahit at this very moment. sakit tak? tak sakit pun kena jahit. sbb kena bius dah kat dlm. tp ada sedikit pedih sbb doktor mmg tak bius kat semua tmpt. hahahha skg bila org cerita pasal sakit beranak, aku dah tak ngeri pun. pada aku contraction tu yg sakit.. beranak tu tak rasa pun (ye ke?).. frankly, aku lupa mcm mana sakit beranak tu. haha but aku tau ianya sakit sbb lepas bersalin gynae tanya, “amacam? nak anak berapa ramai?”.. aku ckp “tak nak dah”.. hahaha

tadi beli tesco beli FM.. ye lahhh aku kan supplement adam dgn susu lain. ok la jugak ek, beli susu every 2-3 month. ho ho susu mahal! 650g enfagrow 3+ harganya RM34.40.. adam, nasib baik mama masih bf adam. kalau tak, adam takde baju raya. td lepas on mesin basuh, aku tgk kandungan susu tu.. mcm tak sampai hati nak bg adam susu lembu. serious, tgk ingredient dia, aduhaiii.. meruntun jiwa. nak buat camne, salah sendri la. 

cousin aizec tgh pregnant and her SIL baru je habis pantang. masa raya hari tu aku dpt la tgk baby baru tu. tak pegang pun, sbb adam comot, takut baby tu kena kotor. cousin aizec tu citer la “dah besar dah hari tu keciiiiiiiiiiikk je”.. aku jawab.. “aah, budak mcm ni mmg cepat sgt besar”

betul tak? semua baby kan mcm tu? provided diorg cukup susu la.

dia jawab.. “ye la, lagi pun mama dia breastfeed..” (aku dah bangga dah part nih)..
“..pastu campur dgn susu tin, tu cepat besar tu”.. (alamak aiii.. aku tergamam. tak tau nak counter mcm mana)

aku terus fikir dan berfikir, sampai ahri ni aku tak tau mcm mana nak balas balik. lagipun aku bukannya ada chance selalu nak cerita, she doesn’t seem interested in exclusive bf pun.. or at least dia tak minat nak tanya aku.. ha ha.. dia ada 2 SIL, so buat apa nak tanya aku. aku nih sibuk je nak suh semua org bf. 😛

last saturday, ilawidad (the person who bought the freestyle pump from me) came to our house. aku ajak la beraya sekali. aku first time ajak org dtg rumah yg tak pernah kenal lgsg ni. turn out she’s very very friendly. working part time (she works with her husband).. untung kan? dia cerita that pump kat the curve harganya RM2k++.. mmg dia berbesar hati sgt lah dpt beli dari aku. alhamdulillah ada org beli. tak pernah ada pump, and ini first time dia beli. good choice sgt sgt.

bila baju nak siap cuci ni. esok kerja lagi. mood mmg takde lah, jgn tanya.

 
3 Comments

Posted by on October 7, 2008 in simply random